Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Nielsen: Kupiliśmy o ponad 51,4 mln litrów mniej alkoholu

Od początku pandemii, czyli od marca 2020 do lutego 2021 koszyk alkoholi zmniejszył się o 1,4% w porównaniu do analogicznego okresu przed pandemią. To oznacza, że kupiliśmy o ponad 51,4 mln litrów mniej produktów alkoholowych.
Reklama

Piwo i wódka tracą największe wolumeny sprzedaży. Rosnące, ale dużo mniejsze kategorie, jak wino, whisky, gin czy rum nie były w stanie zrekompensować spadku wolumenu całego koszyka (wielkości kategorii w litrach).
Spadek wolumenu piwa o 2,1% oznacza 67,4 mln litrów sprzedanego piwa mniej. Drugą pod względem istotności kategorią jest wódka, której w pandemicznym roku kupiliśmy o 0,8% mniej. Co ważne, dane te nie obejmują gastronomii, której zamknięcie dodatkowo uderzyło w producentów piwa i wódki.
- Wielu konsumentów straciło okazje zakupowe i konsumpcyjne alkoholu. Spadek zakupów i spożycia jest na pewno zdecydowanie większy, jeśli weźmiemy pod uwagę także praktycznie zamkniętą gastronomię i ograniczenia w organizowaniu imprez masowych, w tym wesel - komentuje Marcin Cyganiak, dyrektor komercyjny w NielsenIQ.

Przedstawione dane sprzedażowe pochodzą z kanałów monitorowanych przez NielsenIQ: hipermarkety, supermarkety, dyskonty, duże sklepy spożywcze (101-300m2), średnie sklepy spożywcze (41-100m2), małe sklepy spożywcze (do 40m2), sklepy winno-cukiernicze, stacje benzynowe.
Koszyk alkoholi obejmuje następujące kategorie: piwo, wódka, wino, whisky, brandy&cognac, likiery, rum, gin, gotowe drinki, cydr, tequilę.
Porównywane okresy to 12 miesięcy od marca 2020 do lutego 2021 do analogicznego okresu od marca 2019 do lutego 2020.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum