Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Nielsen: Oczekiwanie polskiego klienta spełnia sklep formatu modern convenience

Polski konsument jest ewenementem na tle Europy jeśli chodzi o częstotliwość wizyt w sklepie. Jednocześnie Polacy nie są przywiązani ani do jednej marki sklepów, ani do żadnego formatu sklepowego. Robią zakupy często, skacząc między sklepami i formatami, które upodabniają się do siebie i zlewają się w jeden, tzw. modern convenience - wynika z prezentacji Nielsena "Omnichannel - przyszłość handlu".
Reklama

Jak wyjaśnia Artur Czajka z firmy Nielsen na rynku doszło do wymieszania charakterystycznych cech różnych formatów i wzajemnego ich przenikania. Dlatego dyskontowe ceny obowiązują w różnych sklepach, marki własne są również w delikatesach, oferty w multipackach dostępne są w sklepach convenience, dyskonty otwierają się w centrach miast i prestiżowych lokalizacjach i oferują ekskluzywne marki oraz świeże produkty: owoce, warzywa, wędliny itp.. Tworzy to mix formatów, który można określić mianem "modern convenience", który staje się spełnieniem potrzeb współczesnego konsumenta.

Konsument oczekuje bowiem od sklepów wysokiej jakości świeżych produktów: warzyw, owoców, mięs, wędlin, pieczywa, konkurencyjnych cen i promocji oraz regularnie niskich cen, dobrej jakości w niskiej cenie, szerokiego pakietu usług dodatkowych: doładowań, wypłat gotówki, możliwości opłacania rachunków, odbierania paczek, możliwości szybkiego znalezienia potrzebnych produktów. Wszystkiego w dogodnej lokalizacji w wygodnej placówce, położonej blisko domu, otwartej do późnych godzin.

Prezentacja Omnichannel - przyszłość handlu. Przenikanie się różnych formatów sklepów i konceptów sprzedaży została wygłoszona podczas śniadania In-Store Media.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum