Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Nielsen: Piramida potrzeb zakupowych klienta to "easy, smart, personal"

Jak wynika z prezentacji firmy Nielsen potrzeby polskiego konsumenta można w skrócie scharakteryzować trzema hasłami: easy, smart, personal, co oznacza, że zakupy mają być łatwe, szybkie, w dobrej cenie i jakości z indywidualnym akcentem, skierowanym w stronę konsumenta.
Reklama

Zakupy "easy" to w ocenie specjalistów z Nielsena zakupy blisko domu, oszczędzające czas, wygodne, komfortowe, z łatwym sposobem nawigacji po sklepie i możliwością odnalezienia potrzebnych produktów, w przyjemny i estetycznym otoczeniu.

Zakupy "smart" to przekonanie, że dokonane wybory są racjonalne i równoważą dwa wątki - jakość oraz cenę produktu, oferując dodatkową funkcjonalność, np. cechy prozdrowotne. Coraz bardziej istotny dla osób robiących zakupy jest też dostęp do jakościowych produktów i informacji o nich.

Zakupy "personal" to bezpośrednie zwrócenie się w stronę klienta, zauważenie jego osobistych potrzeb i ich uznanie w postaci dedykowanej oferty. W produkcji FMCG ten trend widać m.in. w personalizowanych etykietach Coca-Coli, Nuttelli, a w branży odzieżowej - możliwość naszycia własnych aplikacji na jeansy w sklepach Levis, czy stworzenie własnego modelu butów Nike. 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.