PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Nielsen podsumowuje sprzedaż w sieciach handlowych: Efekt szminki i wyjątkowo zimny maj

Autor: dlahandlu.pl 1 czerwca 2020 10:20

Nielsen podsumowuje sprzedaż w sieciach handlowych: Efekt szminki i wyjątkowo zimny maj fot. shutterstock

Wartość sprzedaży koszyka rok do roku oraz w zestawieniu 21 tydzień do 20 tygodnia 2020 nieznacznie spadła -0,3%. Wartość sprzedaży online również odnotowała spadki -16%. Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to m.in.: kosmetyki do makijażu twarzy +169%, kosmetyki do makijażu oczu +160%, szminki +95%. Natomiast kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to: produkty ogrodowe i rośliny -39%, produkty czekoladowe -25% oraz woda -17%.

- Zdejmowanie obostrzeń i maseczek zdecydowanie sprzyja sprzedaży całej kategorii kosmetyków. W 21. tygodniu kupowaliśmy już nie tylko kosmetyki do makijażu twarzy +169% i oczu +160%, ale również, po raz pierwszy od dawna, szminki +95%. Trzycyfrowy wzrost sprzedaży kosmetyków przy jednoczesnym spadku wartości sprzedaży koszyka potwierdza, że mamy do czynienia z efektem szminki - wyjaśnia Nielsen.

- W 21. tygodniu koszyk odnotował nieznaczny spadek -0,3%. Jednak należy uwzględnić fakt, że w ubiegłym roku w tym samym okresie wystąpiły dwie mocne motywacje zakupowe: niedziela handlowa i Dzień Matki. Wskazane okoliczności mogą wyjaśniać wysokie spadki w sprzedaży produktów ogrodowych i roślin -39% oraz produktów czekoladowych -25%. Jednocześnie w tym roku mamy wyjątkowo zimny maj, z tego też względu mieliśmy do czynienia ze spadkiem sprzedaży wody -17%.- mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z Sieciami Handlowymi Nielsen Connect w Polsce.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6324
Ilość aktualnych ofert: 474628

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    0,39

  • Śr

    0,28

  • Min

    0,23

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.