Nielsen: Polacy są bardziej niż Europejczycy świadomi wartości odżywczych pożywienia

Jak podaje raport, w Polsce 28 proc. ankietowanych deklaruje, że największą obawą jest dla nich ich stan zdrowia. W Europie natomiast wskaźnik ten wynosi 18 proc. W związku z tym zauważalny również jest wzrost znaczenia trendu związanego ze zdrową żywnością – zjawisko to cieszy ze względu na fakt, że 56 proc. Polaków cierpi na nadwagę lub otyłość.
W Polsce 77 proc. badanych zgadza się ze stwierdzeniem, że „jesteś tym, co jesz”, wynik ten jest podobny w innych krajach europejskich, gdzie odpowiedź ta uzyskała 76 proc. wskazań. Zarówno w Polsce jak i w całej Europie głównym źródłem informacji o składzie produktu jest jego opakowanie: ponad 40 proc. konsumentów sprawdza etykiety. Natomiast polscy konsumenci rzadziej niż inni wierzą stwierdzeniom zamieszczanym na produktach. Polacy częściej aktywnie szukają informacji na portalach zdrowotnych i w publikacjach. Aż 1/3 Polaków dowiaduje się o zdrowych produktach z telewizji. Kolejnym ważnym źródłem wiedzy są dla konsumentów w Europie i Polsce najbliżsi (rodzina, przyjaciele) oraz specjaliści (lekarz, dietetyk).
Raport Nielsena wykazał, że Polacy doceniają producentów, którzy jasno komunikują pochodzenie swoich produktów, jednocześnie jednak Polacy zdają sobie sprawę z tego, że informacje o prozdrowotnych właściwościach konkretnych produktów przyczyniają się do ich wyższej ceny. Świadomość polskich konsumentów odnośnie wartości odżywczych w pożywieniu jest wyższa niż przeciętnego Europejczyka. 54 proc. Polaków uważnie czyta etykiety, a 61 proc. wybiera produkty z prostą, zrozumiałą listą składników. 62 proc. polskich konsumentów deklaruje, że jest w stanie zapłacić za produkt więcej, jeżeli lista składników nie ma sztucznych składników i jest krótka.
Polacy w stosunku do innych krajów Europejskich dużo bardziej obawiają się o sztuczne dodatki w pożywieniu, a także o ich długoterminowy wpływ na zdrowie. Dodatkowo w Polsce krótka lista składników utożsamiana jest ze zdrową listą składników.