Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Nielsen: Przed Wielkanocą sprzedaż wyższa o 14 proc. rdr.

W okresie od 30 marca do 5 kwietnia (14 tydzień), wartość sprzedaży koszyka rok do roku wzrosła o 14 proc. W porównaniu do okresu 13 tygodnia, wzrost wyniósł 15 proc. - podaje Nielsen.  Wartość sprzedaży przez internet wzrosła o 35 proc., licząc 14 tydzień do 13 tygodnia.
Reklama

Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to: jajka +88%, mleko +53%, sery +35%. Natomiast kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to: kosmetyki do twarzy -53%, lody -33%, woda -10%.

- Polacy tradycyjnie zaczynają swe przygotowania ok. 2 tygodnie przed świętami, ten okres przypadł w tym roku na tydzień 14. Wartość sprzedaży koszyka wzrosła zarówno w porównaniu do ubiegłego roku, jak i poprzedniego tygodnia w tym roku. Podobnie sprzedaż w Internecie. Nielsen odnotował dwucyfrowe wzrosty wartości sprzedaży produktów wskazujących na świąteczne wypieki: jajka, mleko, sery. Jednocześnie kolejny tydzień z rzędu spada sprzedaż wody - największej kategorii wśród napojów bezalkoholowych. Może to wynikać z faktu, że znaczna część sprzedaży wiązała się wcześniej z przebywaniem poza domem i aktywnością sportową oraz zakupem małych opakowań do szkoły. Pozytywnym skutkiem ubocznym może być zatem mniejsze zużycie plastikowych butelek - mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z Sieciami Handlowymi Nielsen Connect w Polsce.

Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących).

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum