PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Nielsen: Przestaliśmy kupować słodkie wypieki i bułki. Zaczęliśmy piwo i kosmetyki do makijażu oczu

Autor: dlahandlu.pl 25 maja 2020 10:45

Nielsen: Przestaliśmy kupować słodkie wypieki i bułki. Zaczęliśmy piwo i kosmetyki do makijażu oczu fot. sklep Avon

Wartość sprzedaży koszyka rok do roku wzrosła +8%, a w zestawieniu t20. vs t19. 2020 nieznacznie spadła -0,5%. Wartość sprzedaży online w t20. vs t19. 2020 spadła -11%. Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to m.in.: kosmetyki do makijażu oczu +45%, kosmetyki do makijażu twarzy +28%, piwo +18%. Natomiast kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to: gumy do żucia -33%, świeże słodkie wypieki - 30%, bułki - 22%.

- W połowie maja obserwujemy w zakupach Polaków kontynuację trendów stwierdzonych we wcześniejszych tygodniach. Z jednej strony stopniowo wracamy do pracy w biurach i częściej robimy zakupy, z drugiej wciąż pozostajemy w domach, gdyż część ograniczeń nadal obowiązuje. Wartość sprzedaży koszyka utrzymuje się na podobnym 8% poziomie, a do wzrostu najbardziej kontrybuują kosmetyki i piwo. Częstsze spotkania sprzyjają zakupom kosmetyków do makijażu oczu oraz twarzy, odpowiednio po +45% i 28%. Z kolei utrzymujący się wzrost wartości sprzedaży piwa +18% może wiązać się zarówno ze startem sezonu dla tej kategorii przy wciąż jeszcze zamkniętym w t20. kanałem HoReCa, jak i rozwijaniem się zjawiska wirtualnych degustacji i spotkań na aperitif.

We wskazanym okresie najwięcej tracą kategorie impulsowe, np. gumy do żucia -33% oraz ponownie słodkie wypieki - 30% i bułki -22%. Wygląda na to, że trend samodzielnych wypieków zostanie z nami na dłużej - mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z Sieciami Handlowymi Nielsen Connect w Polsce.

Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Krzysiu 2020-05-31 11:54:33

    Sam należę do tej grupy. Staram się tym bardziej teraz wspierać polski biznes, dlatego kupuję piwo Perła - lokalnie i pysznie. Tak jak trzeba.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6953
Ilość aktualnych ofert: 424632

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.