Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Nielsen: Sprzedaż w dyskontach wzrosła rdr o 9,5 proc., w małych sklepach o 6 proc.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy, zakończonych w lipcu 2019 roku, sprzedaż żywności w sklepach w Polsce wzrosła o 5,6 proc. rok do roku, przy czym sklepy dyskontowe zanotowały wzrost o 9,5 proc., a mały format wzrost o 6 proc. Z kolei hipermarkety i supermarkety odnotowały spadki, każdy o 0,3 proc. – wynika z danych firmy Nielsen, na które powołuje się Eurocash.
Reklama

Do segmentu hipermarkety zaliczono sklepy o powierzchni powyżej 2500 mkw., a do supermarketów placówki o powierzchni 300-2500 mkw.

Z kolei w segmencie małych formatów najsilniej – o 11,4 proc. - wzrosła sprzedaż w średnich sklepach spożywczych, o powierzchni 40-100 mkw.  Na drugim miejscu znalazły się sklepy przy stacjach paliw, sklepy alkoholowe i kioski, które zanotowały wzrost o 10,3 proc.

W dużych sklepach spożywczych, o powierzchni 100-300 mkw., sprzedaż wzrosła o 2,8 proc., natomiast w małych sklepach, do 40 mkw. Sprzedaż spadła o 1,2 proc.

Eurocash w swojej prezentacji za I półrocze 2019 roku wskazuje na zmianę trendu inflacji żywności i napoi bezalkoholowych – nastąpił wzrost do 4,7 proc. w drugim kwartale 2019 r. i 6,8 proc. w lipcu 2019 r.

Według prezentacji Eurocash, w lipcu najsilniej podrożały warzywa (o 19,6 proc.), pieczywo i płatni (o 6,1 proc.) oraz kategoria cukier słodycze dżemy (o 4,3 proc.). Znaczny spadek cen zanotowaly tylko owoce – o 8,8 proc.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.