NielsenIQ i GfK w rękach jednego funduszu. Co się zmieni w Polsce?
NielsenIQ i GfK, dwie firmy specjalizujące się w zachowaniach konsumentów połączą się - informuje retaildetail.eu. Głównym udziałowcem nowej spółki będzie Advent International, fundusz inwestycyjny, który w zeszłym roku przejął NielsenIQ.Cała zmiana zarządzana jest globalnie i póki co polskie oddziały firm funkcjonują jak dotychczas.

fot. shutterstock
Reklama
GfK ma silną pozycję w zakresie danych rynkowych dotyczących technologii i dóbr konsumpcyjnych trwałego użytku w 67 krajach. Bada też dane z sektora FMCG, m.in. w ramach paneli konsumenckich.
NielsenIQ koncentruje się głównie na branży FMCG w 90 krajach.
Fuzja obu firm powinna umożliwić dalszy rozwój zarówno także w nowych segmentach rynku. Spółki zamierzają poszerzyć swoją działalność zarówno geograficznie, jak i sektorowo.
Głównym udziałowcem nowej spółki będzie Advent International, fundusz inwestycyjny, który w zeszłym roku przejął NielsenIQ. Dotychczasowi właściciele GfK pozostaną mniejszościowymi udziałowcami spółki.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Reklama