Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Cena, dostępność i mały wybór to bariery na rynku roślinnych zamienników

Badanie zatytułowane "Czego chcą konsumenci: europejskie badanie postaw konsumenckich wobec żywności pochodzenia roślinnego, ze szczególnym uwzględnieniem fleksitarian" pokazuje, że 46 proc. europejskich konsumentów znacząco zmniejszyło spożycie mięsa. Prawie 30 proc. Europejczyków stwierdziło, że planuje spożywać znacznie więcej roślinnych alternatyw mleka i mięsa. Jak jest w Polsce?
Reklama

Ogólnoeuropejskie badanie przeprowadzone w ramach projektu Smart Protein przez ProVeg International, we współpracy z Innova Market Insights, Uniwersytetem Kopenhaskim| i Uniwersytetem w Gandawie, wykazało, że na całym kontynencie następuje znacząca zmiana w kierunku odżywiania opartego na roślinach.

W badaniu zapytano ponad 7500 osób z 10 krajach europejskich (Austria, Dania, Francja, Niemcy, Włochy, Holandia, Polska, Rumunia, Hiszpania, Wielka Brytania) o ich nastawienie do konsumpcji żywności pochodzenia roślinnego.

Najważniejsze wnioski dotyczące Polski:

● Niemal co drugi Polak ograniczył spożycie mięsa. Aż 40% deklaruje, że w przeciągu 6 miesięcy chce jeść mniej mięsa niż dotychczas.

● Najczęściej spożywane przez Polaków produkty odzwierzęce to mleko (32% dziennie), a następnie sery (24% dziennie) i jogurty (23% dziennie). Nie dziwi więc, że to z roślinnych alternatyw mleka i nabiału Polacy korzystają najczęściej: mleko roślinne (24% co najmniej raz w tygodniu), ser roślinny (24% co najmniej raz w tygodniu) oraz jogurt roślinny (23% przynajmniej raz w tygodniu).

● Polscy konsumenci szczególnie chcieliby móc kupić w supermarketach roślinne alternatywy kotletów do hamburgerów (34%) i piersi z kurczaka (34%). Równie pożądanymi produktami są roślinny wędzony łosoś(29%) i paluszki rybne (27%).

● Polscy konsumenci uważają, że nie ma wystarczającego wyboru roślinnych opcji podczas jedzenia poza domem.

● Polscy konsumenci twierdzą, że żywność pochodzenia roślinnego jest zbyt droga. Chcieliby również mieć więcej informacji na jej temat.

 – Trend roślinny rozwija się w zawrotnym tempie również u nas. Według nowego badania niemal co drugi Polak je mniej mięsa niż rok wcześniej. Jesteśmy też w czołówce krajów, których mieszkańcy chcieliby ograniczyć spożycie nabiału - taką deklarację złożył co trzeci respondent. Mimo to, mamy jeden z najniższych odsetków fleksitarian, wegetarian i wegan w UE. Wyniki badania jasno pokazują, że Polscy konsumenci są coraz bardziej świadomi, gotowi na zmianę i będą dokonywać zdrowych i zrównoważonych wyborów. Na naszym rynku wciąż jednak najbardziej istotne jest informowanie i edukowanie konsumentów na temat produktów roślinnych oraz zwiększanie ich dostępności, ponieważ to właśnie brak informacji, cena oraz mały wybór, stanowią dla polskich konsumentów główne bariery – mówi Barbara Rożyńska, Communications Manager, ProVeg Polska.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.