Niemiecka sieć wychodzi z kolejnego rynku. 31 sklepów ma nowego właściciela

Metro wyszło z dwóch rynków
W lutym br. Metro ogłosiło, że chce sprzedać oddziały w Belgii i Indiach: podczas gdy belgijski od lat przynosił straty, konkurencja w Indiach stawała się coraz bardziej zaciekła. - Biorąc pod uwagę dynamikę rynku, konieczne byłyby znaczne inwestycje, aby kontynuować rozwój firmy - mówił dyrektor generalny Steffen Greubel.

Czytaj więcej
Rośnie duża grupa hurtowa. To efekt przejęciaMetro sprzedało oddział w Indiach
Reliance Retail Ventures, największa indyjska grupa detaliczna, oficjalnie ogłosiła, że kupuje oddział niemieckiego hurtownika za 28,5 miliarda rupii (około 320 milionów euro). Oznaczałoby to, że Metro zarobił na sprzedaży około 150 mln euro.
Rynek detaliczny w Indiach jest nadal dość rozdrobniony, ale dzięki temu przejęciu Reliance Retail ma nadzieję wzmocnić pozycję lidera. Firma posiada kilka formatów supermarketów, a także sieci niespożywcze (odzież, elektronika, meble i inne) oraz sklepy internetowe. Teraz również własną sieć hurtowni.
Metro z kolei chce skupić się na przyspieszeniu wzrostu w pozostałych krajach. Transakcja ma zostać w pełni sfinalizowana do marca 2023 roku. Niemiecka grupa posiadała 31 sklepów w Indiach, obsługujących głównie restauracje i małe firmy, z obrotami na poziomie 926 mln euro.