Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Niemiecka sieć wychodzi z kolejnego rynku. 31 sklepów ma nowego właściciela

Metro sfinalizowało sprzedaż oddziału w Indiach Reliance Retail, największemu holdingowi detalicznemu w tym kraju. Transakcja opiewa na 28,5 mld rupii, czyli 320 mln euro.
Reklama

Metro wyszło z dwóch rynków

W lutym br. Metro ogłosiło, że chce sprzedać oddziały w Belgii i Indiach: podczas gdy belgijski od lat przynosił straty, konkurencja w Indiach stawała się coraz bardziej zaciekła. - Biorąc pod uwagę dynamikę rynku, konieczne byłyby znaczne inwestycje, aby kontynuować rozwój firmy - mówił dyrektor generalny Steffen Greubel.

Metro sprzedało oddział w Indiach

Reliance Retail Ventures, największa indyjska grupa detaliczna, oficjalnie ogłosiła, że ​​kupuje oddział niemieckiego hurtownika za 28,5 miliarda rupii (około 320 milionów euro). Oznaczałoby to, że Metro zarobił na sprzedaży około 150 mln euro.

Rynek detaliczny w Indiach jest nadal dość rozdrobniony, ale dzięki temu przejęciu Reliance Retail ma nadzieję wzmocnić pozycję lidera. Firma posiada kilka formatów supermarketów, a także sieci niespożywcze (odzież, elektronika, meble i inne) oraz sklepy internetowe. Teraz również własną sieć hurtowni.

Metro z kolei chce skupić się na przyspieszeniu wzrostu w pozostałych krajach. Transakcja ma zostać w pełni sfinalizowana do marca 2023 roku. Niemiecka grupa posiadała 31 sklepów w Indiach, obsługujących głównie restauracje i małe firmy, z obrotami na poziomie 926 mln euro.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum