Nike ucieka Adidasowi, choć ma swoje problemy

Nike ucieka Adidasowi
Nike kolejny raz przekracza oczekiwania i dalej zwiększa swoją przewagę nad największym rywalem, firmą Adidas. W kwartale kończącym się pod koniec lutego marka sportowa odnotowała przychody w wysokości 12,4 miliarda dolarów, o 14 proc. wyższe niż rok wcześniej. Na wszystkich rynkach, z wyjątkiem Chin, zanotowano dwucyfrowy wzrost. W styczniu sprzedaż w Państwie Środka zaczęła jednak rosnąć.

Czytaj więcej
Nike odczuwa presję na marże z powodu rosnących kosztówZapasy Nike szybko się kurczą
Nike boryka się jeszcze z nadmiernymi zapasami: z powodu zakłóceń w łańcuchu dostaw i nieregularnego popytu w ostatnich latach ich koszty wzrosły o 16 proc. Niemniej kurczą się one szybciej niż oczekiwano.
W konsekwencji marża brutto Nike spadła o 3,3 punktu procentowego, do 43,3 proc., ponieważ marka musiała udzielać większych rabatów na starsze kolekcje. Zysk netto wyniósł 1,2 mld dolarów, co oznacza spadek z 1,4 mld rok wcześniej.
W nadchodzącym kwartale Nike zamierza przyjąć ostrożne podejście do swoich wyników. - Przechodziliśmy już przez takie cykle i będziemy dobrze przygotowani na zmienność popytu, która jest przed nami - powiedział CFO Nike, Matthew Friend. Producent odzieży sportowej w całym roku finansowym liczy na wysoki, jednocyfrowy wzrost przychodów, a marże brutto mają niższe o 2,5 punktu procentowego.