PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Nike zwiększył sprzedaż cyfrową o 82 proc.

Autor: dlahandlu.pl 23 września 2020 11:18

Firma Nike odnotowała od czerwca do sierpnia 2020 r. wzrost sprzedaży cyfrowej o 82 proc., co zrównoważyło spadek sprzedaży w sklepach. Odzieżowy gigant poinformował jednocześnie o osiągnięciu przychodów wysokości 10,6 mld dol., co przewyższa szacunki o 1,5 miliarda dolarów.

W poprzednim kwartale przychody firmy spadły o ponad jedną trzecią z powodu lockdownu na całym świecie. Teraz rynki odżywają, ale głównie w segmencie sprzedaży online. Podobnie jak wielu innych sprzedawców, Nike nadal ogranicza liczbę osób, które mogą wejść do jej sklepów.

Sprzedaż Nike rośnie na głównych rynkach, w tym w Chinach (o 6 proc.), Japonii, Korei Południowej i Wielkiej Brytanii. Sprzedaż na rynkach w Ameryce Północnej jednak nadal spada. Firma spodziewa się, że wzrost przychodów będzie wahał się od wysokich jednocyfrowych do niskich dwucyfrowych w tym roku podatkowym, a marże brutto pozostaną na niezmienionym poziomie.

Mimo iż wiele siłowni zostało zamkniętych podczas pandemii, to producenci odzieży sportowej odnotowali duże zapotrzebowanie na ich towary, ponieważ więcej osób przeszło na tryb pracy i aktywności sportowej w domu.

Również rywal Nike, Adidas obserwuje poprawę trendów sprzedaży, a producent spodni do jogi Lululemon odnotował aż 157 procentowy wzrost sprzedaży online.

Akcje Nike wzrosły we wtorek o 15 proc. do 134 dol.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7704

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.