Niższe ceny dla klubowiczów. Czy sklepy dyskryminują klientów?

- Supermarkety oskarżone o odcinanie osób starszych od zniżek na karty lojalnościowe.
- Ceny żywności osiągnęły najwyższy poziom od 45 lat.

Czytaj więcej
Gdzie jest sufit sieci Dino? Czym zaskoczą wyniki?Brytyjskie supermarkety zostały oskarżone o wykluczanie starszych klientów z dostępu do "ekskluzywnych" cen dla członków klubów lojalnościowych. Pewne grupy argumentują, że w przypadku wielu programów lojalnościowych wymagających połączenia z Internetem, osobom starszym trudno jest uzyskać dostęp do dobrych ofert.
Program Sainsbury's Nectar wymaga adresu e-mail, podczas gdy klienci Asda Rewards muszą korzystać z aplikacji na smartfony, aby uzyskać dostęp do dobrych dla lojalnych klientów.
Starsi klienci wykluczeni z dostępu do lepszych cen
Inne supermarkety, takie jak Morrisons i Tesco, oferują alternatywne metody rejestracji, takie jak adres domowy lub numer telefonu.
Caroline Abrahams, dyrektor organizacji charytatywnej Age UK, powiedziała The Telegraph: „W coraz bardziej internetowym świecie ci, którzy nie korzystają z technologii cyfrowej, mogą czuć się pozostawieni w tyle."
„W Age UK regularnie słyszymy od starszych osób, którym mówi się, że powinny robić rzeczy online, i które odkrywają, że ponieważ nie korzystają z Internetu, często tracą najlepsze ceny, rabaty lojalnościowe i nagrody”.