Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Nowa broń cenowa Carrefoura. Wkrótce w Europie

W przyszłym roku Carrefour planuje otworzyć pierwszy w Europie sklep pod szyldem Atacadão. Główna zaleta tego formatu? Oczywiście cena!
Reklama

Atacadão to sieć dyskontów, która czerpie wiele rozwiązań z formatu cash and carry.

Carrefour odpowiada na kryzys siły nabywczej

To była jedna z największych niespodzianek podczas niedawnej prezentacji strategii sieci Carrefour. Bompard zapowiedział, że "brazylijski wojownik cenowy" Atacadão przybywa do Europy. Według francuskiego magazynu branżowego LSA, pierwsza francuska filia zostanie otwarta wiosną przyszłego roku w Seine-Saint-Denis, jednym z najbiedniejszych regionów w kraju. Region na północny wschód od Paryża charakteryzuje się wysokim bezrobociem i jest zamieszkały głównie przez imigrantów. Dzięki brazylijskiej formule cash-and-carry Carrefour ma nadzieję znaleźć odpowiedź na obecny kryzys siły nabywczej.

Grupa zamierza mieć ponad 470 sklepów Atacadão w Brazylii do końca 2026 roku. Pierwszy sklep we Francji ruszy  jesienią 2023 r. 

 

 

Carrefour inwestuje w Brazylii

Przypomnijmy, w marcu 2021 r. francuski Carrefour zgodził się kupić grupę BIG, trzecią co do wielkości brazylijską firmę zajmującą się sprzedażą żywności, za około 1,3 miliarda dolarów. Obecna w Brazylii od 1995 roku, Grupa Big prowadzi sieć 387 sklepów i osiągnęła obrót za ostatni rok podatkowy w wysokości 24,9 mld BRL.

Atacadão powalczy o europejskich konsumentów fot. shutterstock
Atacadão powalczy o europejskich konsumentów fot. shutterstock

 

 

Carrefour z nową strategią

Na początku listopada br. detalista ogłosił, że zintensyfikuje ekspansję w handlu elektronicznym, obniży koszty i skoncentruje się na generowaniu gotówki.Ma to poprawić sytuację sieci w obliczu gwałtownie rosnącej inflacji.

Francuska grupa powiedziała, że ​​dąży do uzyskania wolnych przepływów pieniężnych netto w wysokości ponad 1,7 miliarda euro i 4 miliardów euro oszczędności w 2026 roku.

Aby pomóc klientom w obliczu rosnących kosztów utrzymania, sieć obiecała zwiększyć udział produktów marek własnych w sprzedaży żywności do 40% w 2026 r. z 33% w 2022 r. oraz przyspieszyć ekspansję dyskontów na kluczowych rynkach francuskim i brazylijskim.

Na koniec pierwszego półrocza sieć Carrefour prowadziła w Polsce łącznie 937 sklepów (93 hipermarkety, 150 supermarketów, 685 sklepów convenience i 9 miękkich dyskontów.) Po trzech kwartałach 2022 r. jest ich 935.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum