Nowa forma rozrywki na dobre zadomowiła się w centrach handlowych

Pokoje zagadek coraz częściej pojawiają w galeriach handlowych. W Warszawie w Blue City działa Team Exit, a w M1 w Markach - Świat Zagadek. Z kolei w Legnicy w Galerii Piastów – Składnica Szyfrów, a w poznańskiej Avenidzie – House of Panic z Piwnicą Grozy. Zabawa polega na tym, by dać się zamknąć w pokoju pełnym pułapek i jak najszybciej z niego uciec. Jej fani tworzą drużyny, które odwiedzają lokale, bijąc rekordy. Najlepszym miejscówkom branżową pocztą pantoflową wystawiają recenzję: „Kto nie widział, ten trąba”.
Łamigłówki, zadania analityczno-manualne wplecione w angażującą fabułę i realistyczną scenografię – escape roomy to rosnąca gigantyczna siła, która zrzesza tysiące ludzi, a nawet tworzy nowy ruch turystyczny. W Polsce działa w tej chwili 973 escape roomów, ale ta liczba wciąż rośnie.
– Pokój zagadek w galerii handlowej zyskuje zupełnie nowy rodzaj klientów – impulsywnych. Do tej pory była to prawie wyłącznie rozrywka, którą należało wcześniej rezerwować. W centrum handlowym na przykład rodzina może z niej skorzystać w trakcie robienia zakupów – tłumaczy Bartosz Idzikowski, współtwórca Lockme.pl, największego serwisu do przeglądania, rezerwowania i oceniania escape roomów.
W Blue City działają cztery pokoje zagadek: Ekspedycja na Marsa, Saloon, Narnia i Powstanie Warszawskie.
- Jesteśmy dumni z aranżacji wnętrz naszych pokoi. W Saloonie, gdzie gracze szukają ukrytego łupu słynnego bandyty Dzikiego Zachodu, stoi grające pianino z XVIII w. Ze względu na młodych uczestników nasz bar jest trochę inny, bo bezalkoholowy, a bawolą skórę na podłodze udaje cielęca, ale za to lada i stolik dla hazardzistów wyglądają wiarygodnie – zachwala właściciel Stanisław Śliwiński.
W centrum handlowym M1 w podwarszawskich Markach działa Świat Zagadek. Firma prowadzi dwa escape roomy: Komnata Tajemnic i Kolonizacja Marsa. Trzeci – Stara Szafa, ma być gotowa w styczniu 2019 r.
– Nasze pokoje są familijne, ale nie oznacza to, że mamy zagadki infantylne tylko dla dzieci. Najmłodszym ewentualnie trochę pomagamy. Generalnie jest to zabawa dla dorosłych – podkreśla właścicielka Paulina Grabowska.
więcej na propertynews.pl


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- Pt 21:39 Wiceprezes PFR: Subwencje dla 728 firm w tamach Tarczy Finansowej PFR 2.0
- Pt 20:46 Resort Sprawiedliwości chce urealnienia stawek akcyzy dla wszystkich...
- Pt 19:42 Tommy Hiliger ogłasza konkurs na projekty społeczne
- Pt 19:34 Prezes NBP zapowiada banknot o nominale 1000 zł
- Pt 19:31 Gowin: Wyłączenie z tarcz branżowej i finansowej karą dla firm łamiących...
- Pt 19:30 Badanie: W Polsce w każdej sekundzie wyrzucane do kosza są blisko 153...
- Pt 19:22 Dyrektor PIE: Opłata cukrowa zazwyczaj powoduje mniejszą konsumpcję produktów...
- Pt 19:08 Mondelez: Przez pandemię spadła sprzedaż produktów impulsowych
-
Aplikacja Vika pomoże prowadzić zdrowy styl życia
-
Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
W Szwecji transakcje gotówkowe stanowią tylko 1 proc. Polska pójdzie tą drogą?
- 1 Kwarantanna narodowa od 28 grudnia. Ograniczenia w funkcjonowaniu galerii...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 4 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 5 Wiceprezes CH Blue City: Tak źle jeszcze nie było. Galerie potrzebują pilnego...
- 6 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
2020 rok w handlu: Branża będzie odrabiała straty przez kilka lat
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
-
Max
4,29
-
Śr
2,77
-
Min
1,49
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.