PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

Nowe otwarcie Intermarché. Czy obrana strategia pomoże sieci?

Autor: dlahandlu.pl 8 lipca 2019 12:53

Nowe otwarcie Intermarché. Czy obrana strategia pomoże sieci? Fot. Shutterstock.com

Intermarché stawia na produkty świeże i markę własną. Na te aspekty kładzie też nacisk w komunikacji z konsumentami, a wyróżnikami sieci mają być: świeżość, bliskość, inspiracja i optymizm. Czy nowa strategia zapobiegnie kolejnym zamknięciom sklepów?

W tym roku Intermarché zamknęło dwie placówki – w Rudzie Śląskiej i w Lubinie. Na początku br. do grupy supermarketów dołączył z kolei sklep w Tarnowie, dotychczas funkcjonujący pod konkurencyjnym szyldem E.Leclerc. Nie doszło do otwarcia Intermarché w warszawskiej Galerii Młociny – operatorem spożywczym obiektu została Biedronka.

W ubiegłym roku sieć zamknęła aż 22 placówki (czyli 10 proc. wszystkich lokalizacji), a otworzyła cztery. W marcu br. liczyła 212 sklepów.

Wyniki za 2018 rok były jednak zadowalające. Cała Grupa Muszkieterów (Intermarché i Bricomarché), wypracowała obroty w wysokości 7,5 mld zł. Był to wynik o 5,5 proc., czyli o blisko 400 mln zł, wyższy w porównaniu z rokiem poprzednim - podała spółka.

Obroty Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw wyniosły powyżej 5,16 mld zł. Oznacza to wzrost o 3,4 proc. rok do roku. W minionym roku Grupa inwestowała m.in. na otwarcia nowych punktów handlowych (głównie Bricomarché), repozycjonowanie cen oraz promocje dla klientów obu sieci. Sieć przeprowadziła także relokację dwóch marketów Intermarché – w Ostrowie Wielkopolskim oraz Mławie. Nowe punkty mają większe sale sprzedaży i oferują szerszą gamę produktów. W 2018 roku otwarto także trzy przymarketowe stacje paliw oraz trzy stacje ładowania pojazdów elektrycznych Intermarché.

– Rok 2018 był wymagający dla sieci Intermarché zarówno z uwagi na uwarunkowania zewnętrzne, przykładem jest wprowadzenie ograniczenia handlu w wybrane niedziele, jak i wewnętrzne. Niemniej podjęliśmy liczne działania w zakresie m.in. polityki cenowej, asortymentowej i promocyjnej, które naszym zdaniem poprawią wyniki w kolejnych kwartałach – mówił Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce, który zapowiedział także nowe pozycjonowanie marki Intermarché. –Jest to wynik intensywnej, wielomiesięcznej pracy właścicieli sklepów i pracowników Grupy, podjętej po dogłębnej analizie rynku i potrzeb konsumentów. Równolegle konsekwentnie analizujemy portfel naszych obecnych lokalizacji. Natomiast idzie to w parze z systematycznym poszukiwaniem alternatywnych sposobów otwierania kolejnych supermarketów – dodał.

W styczniu br. sieć Intermarché zdecydowała się na skorzystanie z usług holenderskiej agencji JosDeVries. Zadaniem agencji było stworzenie kompleksowej koncepcji oferty marketów spożywczych Intermarché oraz zaprojektowanie sklepu realizującego założenia marki.


  • millennials 2019-07-10 12:51:46

    Kiedy papierowe torby na zakupy przy kasach? Kiedy bawełniane torby będą dostępne? Zwracam uwagę na ekologię a jakoś będąc w Intermarche to widzę do wyboru plastik przy kasach - tylko torby z plastiku.

  • fanlidla 2019-07-08 18:00:03

    gadanie bez treści , sklepy drogie, towar często niezbyt swiezy , obsluga beznadziejna

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6026
Ilość aktualnych ofert: 512634

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,49

  • Śr

    1,28

  • Min

    0,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.