PARTNERZY PORTALU

Nowe sieci debiutują na rynku, do Polski wchodzi też duży gracz e-commerce

Autor: MW, dlahandlu.pl 7 maja 2021 14:10

Nowe sieci debiutują na rynku, do Polski wchodzi też duży gracz e-commerce HalPrice i Hipper - nowe sieci na polskim ryku, fot. mat. pras.

W kwietniu na polskim rynku zadebiutowały dwie nowe sieci handlowe. Czy odniosą sukces? Nie zabrakło roszad personalnych w branży, handel mierzył się też z kolejnym lockdownem , zakończonym dla galerii i sklepów non-food 4 maja br.

Dobre wyniki Biedronki w cieniu kary UOKiK

Przychody sieci Biedronka w pierwszym kwartale 2021 roku wyniosły 3,4 mld euro, co oznacza wzrost o 3,9 proc. rdr. W krajowej walucie przychody wzrosły o 9,2 proc. rdr. Sprzedaż LFL wzrosła o 6,5 proc. Na koniec marca tego roku sieć Biedronka liczyła 3.130 sklepów, o 120 więcej niż rok wcześniej.

EBITDA Biedronki wyniosła 286 mln euro (wzrost o 3,1 proc. rdr w euro). Marża EBITDA wyniosła 8,4 proc. wobec 8,5 proc. rok wcześniej.

Ale w kwietniu dla Biedronki były i złe wieści. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył ponad 60 mln zł kary na spółkę Jeronimo Martins Polska. Właściciel sieci Biedronka wprowadzał konsumentów w błąd co do kraju pochodzenia warzyw i owoców, co mogło zniekształcić ich decyzje zakupowe.

To kolejna potężna kara jaką urząd nałożył na sieć. Przypomnijmy, że  w grudniu Tomasz Chróstny nałożył ponad 723 miliony złotych kary na właściciela sieci sklepów Biedronka. Zdaniem urzędu spółka Jeronimo Martins Polska w nieuczciwy sposób zarabiała kosztem dostawców produktów spożywczych.

Żabka może przejąć Maczfit

22 kwietnia prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał zgodę na włączenie spółki Maczfit w strukturę Grupy Żabka. Transakcja jest kolejnym krokiem w realizacji strategii Żabki opartej na rozbudowie ekosystemu modern convenience oraz integracji rozwiązań e-commerce.  

Decyzja o spełnieniu wymogów związanych z prawem antymonopolowym pozwala Żabce sfinalizować porozumienie o nabyciu 95 proc. udziałów w spółce Maczfit od Macieja Lubiaka, jej założyciela oraz Resource Partners. Wniosek o zgodę na przeprowadzenie transakcji został złożony w dniu 22 marca.

JD.com już w Polsce

Stard Huang, szef międzynarodowego biznesu logistycznego JD, ogłosił, że firma rozpoczęła obsługę dwóch zautomatyzowanych magazynów w Polsce i Niemczech. Obiekty miałyby obsługiwać lokalnych klientów.

Magazyn JD w Polsce znajduje się na granicy z Niemcami, zaledwie 90 kilometrów od Berlina i jest połączony z głównymi autostradami, lotniskami i portami w Europie. Magazyn w Niemczech znajduje się na północy Frankfurtu. Oba magazyny mogą obejmować swoim działaniem cały obszar Europy.

Pepco idzie na polską giełdę

Pepco - sieć sklepów dyskontowych, przeprowadzi pierwszą ofertę publiczną  102.718.447 akcji zwykłych z ceną w przedziale od 38 zł do 46 zł za akcję. Cena maksymalna w zapisach dla Inwestorów Indywidualnych wynosi 46 zł za akcję, co przekłada się na uśrednioną wartość spółki na poziomie 24,15 mld zł.

Nowe sieci na rynku







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10732
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    20,60

  • Śr

    16,50

  • Min

    12,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.