Nowe sieci z Grupy Eurocash nie osiągnęły jeszcze progu rentowności. Zobacz ile im brakuje
W swojej najnowszej prezentacji dla inwestorów Grupa Eurocash przedstawia, że jest nr. 1. wśród hurtowych dystrybutorów żywności w Polsce i posiada 28 proc. rynku (Makro ma 5 proc., Selgros 4 proc.). Poza tym jest 2. graczem na rynku FMCG z przychodami za 2019 r. rzędu 25 mld zł. Pierwsza jest Biedronka (przychody na poziomie 56 mld zł) ,a trzeci Lidl (przychody w wysokości 21 mld zł.)
Firma podaje, że średnia miesięczna liczba użytkowników aplikacji mobilnej Eurocash.pl to obecnie 10,9 tys. (6,3 tys. w I kw. 2019 r.)
Grupa podaje również, że planuje dalszą dynamiczną ekspansja w każdym z nowych formatów. Pod szyldem Duży Ben na koniec I kw. 2020 r. działało 91 sklepów (sprzedaż to 21 mln zł, a BEP czyli próg rentowności to 120 sklepów). Kontigo ma 33 sklepy, sprzedaż na poziomie 9 mln zł, a rentowność zdobędzie przy poziomie 100 placówek. ABC na kołach z 99 samochodami generuje sprzedaż na poziomie 6 mln zł (BEP to 240 aut).