PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

Nowe trendy i preferencje konsumentów oraz wyzwania sektora - podsumowanie XII Forum Rynku Spożywczego i Handlu

Autor: dlahandlu.pl 6 listopada 2019 14:27

Nowe trendy i preferencje konsumentów oraz wyzwania sektora - podsumowanie XII Forum Rynku Spożywczego i Handlu FRSiH 2019, fot. PTWP

Wyzwania dla branży spożywczej, nowe trendy na rynku żywności, konsument 4.0 – jak odnaleźć się w zmieniającej rzeczywistości i odpowiedzieć na potrzeby rynku? Na te oraz inne pytania odpowiadali uczestnicy XII Forum Rynku Spożywczego i Handlu. Największa debata dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu oraz HoReCa w Polsce odbyła się w dniach 4-5 listopada br. w Warszawie. W wydarzeniu wzięło udział ponad 1000 osób.

– Dyskusje prowadzone na Forum Rynku Spożywczego i Handlu mają siłę kształtowania spojrzenia opinii publicznej na kwestie związane z rynkiem żywności i handlu w Polsce. Głos producentów, retailerów i organizacji ich reprezentujących dociera do przedstawicieli mediów, administracji i legislatora. Dlatego każdego roku staramy się poruszać kwestie najistotniejsze z punktu widzenia interesów sektora spożywczego i handlowego – mówi Edyta Kochlewska, redaktor naczelna magazynu Rynek Spożywczy oraz portalu dlahandlu.pl.

Co będzie masową żywnością w przyszłości? Czy żywność ekologiczna i funkcjonalna będzie tym co dziś określamy pojęciem Future Foods? Czy polskie przedsiębiorstwa mają szanse wejść do grona liderów innowacji w branży spożywczej na rynku europejskim i światowym? Z takimi pytaniami zmierzyli się uczestnicy debaty pt.: „FUTURE FOODS. Polska Doliną Krzemową branży spożywczej", która zainaugurowała Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2019.

Bartosz Urbaniak, szef bankowości Agro BNP Paribas na Europę Środkowo-Wschodnią i Afrykę, BNP Paribas Bank Polska oceniał, że rynek żywności wyprodukowanej według ścisłych reguł ekologicznych będzie się rozwijał, ale tego typu produkty pozostaną w Polsce droższym luksusem. – W skali świata żywność będzie musiała być produkowana bardzo wydajnie i niskoemisyjnie, w miarę możliwości w obiegu zamkniętym, przy jak najniższej emisji gazów i jak najmniejszym śladzie węglowym związanym z transportem, ale też tak, by dało się nią obdzielić jak najwięcej ludzi. Badania pokazują, że co siódma osoba na świecie latami nie dojada i ta grupa rośnie szybciej niż tych, którzy się przejadają – mówił podczas Forum.

Zdaniem Kacpra Nosarzewskiego, futurologa, członka zarządu Polskiego Towarzystwa Studiów nad Przyszłością, partnera 4CF, pójście w kierunku produktów przyszłości może wymagać ryzykownych kroków. – Nie wystarczy robić więcej tego co robimy teraz, nie wystarczy nadrabiać np. jakimś certyfikatem jakości. Trzeba czasem zarzucić te kotwice trochę dalej, rzucając wyzwanie obecnemu modelowi biznesowemu – mówił. – Nie tyle powinniśmy wskazywać czym konkretnie będzie Future Foods, ale zapraszać do rozmowy z różnymi interesariuszami, z konsumentami, regulatorami, dostawcami, dystrybutorami, czy producentami opakowań, aby poszukać różnych możliwych odpowiedzi na to pytanie – podsumował futurolog.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5732
Ilość aktualnych ofert: 516828

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    9,99

  • Śr

    8,72

  • Min

    5,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.