Nowy format Tesco będzie miał silną konkurencję

Autor: dlahandlu.pl, za esmmagazine.com 18 września 2018 09:49

Nowy format Tesco będzie miał silną konkurencję fot. Shutterstock

Nowy format Tesco, dyskontowy sklep pod szyldem Jack’s, który ma ruszyć w Wielkiej Brytanii jeszcze w tym tygodniu, będzie miało sporą konkurencje – wynika z najnowszych danych Kantar Worldpanel, na które powołuje się serwis esmmagazine.com.

Jak wynika z danych kantar Worldpanel, w okresie 12-tygodni zakończonym 9 września sieć Aldi zwiększyła sprzedaż o 13,9 proc., a Lidl odnotował wzrost o 8,3 proc. Pierwsza z tych sieci miał w tym czasie udział w rynku na poziomie 7,6 proc. (rok wcześniej było to 7 proc.), a druga 5,5 proc. (wzrost rok do roku z 5,3 proc.).

 Jak pokazują dane Kantar Worldpanel, niemieckie dyskonty podwoiły swój udział w ciągu ostatnich pięciu lat.

- Warto pamiętać, jak szybko Aldi i Lidl zwiększyli swój udział w rynku - powiedział Fraser McKevitt, szef działu sprzedaży detalicznej i konsumentów w Kantar Worldpanel. - W ciągu pięciu lat do września 2013 ich łączny udział w rynku wzrósł o 2,4 punktu procentowego do 6,8 proc. Wzrost ten następnie przyspieszył, a w kolejnych pięciu latach obie sieci niemal podwoiły swój udział do obecnego poziomu 13,1 proc. - dodał.

Według danych Kantar Worldpanel liderem rynku nadal pozostaje Tesco, ze wzrostem sprzedaży o 1,9%, co daje mu 27,4 proc. udziału w rynku. Rok wcześniej udział ten wyniósł 27,9 proc.

Sainsbury's i Asda, ida prawie łeb w łeb, pierwsza sieć wzrosła o 1,6 proc. i ma 15,4 proc. udziału, a druga wzrosła o 3,1 proc., i ma 15,3 proc. udziału. Rok wcześniej udziały te wynosiły odpowiednio: 15,8 proc. i 15,4 proc.

Czwarty na rynku Morrison's ma 10,2 proc. udziałów (rok wcześniej 10,3 proc.), po wzroście sprzedaży o 3 proc.

Badany okres obejmował czas Mistrzostw Świata oraz początek roku szkolnego. Był to okres rekordowy dla sprzedaży, całkowity wzrost rynku wyniósł 3,8 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5750
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.