Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Nowy koncept Netto w Szwecji – soft dyskont (galeria)

Sieć Netto uruchomiła w Kållered, na obrzeżach Göteborga, nowy koncept sklepu, określany jako soft dyskont. Placówka liczy 750 mkw. powierzchni. Dyrektor marketingu Netto International, Jeff Salter, powiedział, że widzi duży potencjał do rozwoju tego typu dyskontów w krajach skandynawskich.
Reklama

Według danych LZ Retailytics, kanał dyskontowy ma 35 proc. udziału w rynku w Danii, 47 proc. w Norwegii, a jedynie 5,5 proc. w Szwecji. Jednak Salter jest przekonany, że przełom nie nastąpi sam, a sprzedawcy detaliczni muszą przekonać do siebie Szwedów, oferując im sklep, w którym chcą robić zakupy. Netto w związku z tym oparło swoją nową koncepcję na trzech podstawowych przesłankach, zidentyfikowanych w ankietach przeprowadzonych wśród szwedzkich kupujących: więcej produktów świeżych, prostsza nawigacja i przyjazna atmosfera.

Przekształcone w myśl nowych wytycznych sklepy Netto zanotowały dwucyfrowe wzrosty i osiągnęły bardzo dobre wyniki w kategoriach świeżej żywności - ujawnił Salter. Zwiększona wartość koszyków, silniejsza lojalność i wzrost odwiedzalności to wymierne efekty wprowadzonych zmian. Nowy koncept ma zostać wdrożony w całej sieci na terenie Szwecji. Na razie po „liftingu” jest dziewięć placówek, a kolejnych 20 ma zostać przekształconych w 2018 roku. Nowe sklepy także będą budowane z uwzględnieniem nowych rozwiązań, a wstępne wytyczne to otwarcie 20-25 sklepów rocznie, z podwyższoną stopą otwarć do około 40 sklepów rocznie za 3-4 lata. Na innych rynkach dyskontera, czyli w Danii, Polsce i Niemczech sklepy są już modernizowane, częściowo wdrażane są rozwiązania „szwedzkie”, ale sieć dostosowuje całościową koncepcję do lokalnych uwarunkowań.

Nowa koncepcja dla sklepów w Szwecji obejmuje oddzielone sekcje półek, które mają zapewnić spokojne i wygodne zakupy. Jedna z takich sekcji, łącząca owoce i warzywa oraz piekarnię, znajduje się zaraz przy wejściu do sklepu. Tutaj ekspozycja świeżego asortymentu jest kluczowa, prezentowane są także dwa nowe wyróżniki sieci: świeżo wypiekane pieczywo oraz półka dedykowana dla nowej ekologicznej marki własnej Go Eko.

Po wyjściu z pierwszego odcinka wchodzimy do drugiego, skupionego wokół chłodzonego świeżego mięsa. Dział skomponowano w taki sposób, aby wywoływał wrażenie wysokiej jakości dzięki kolorystce (czerń) i zdjęciom produktów. W ten sposób detalista chce zaprezentować rozszerzoną kategorię świeżego mięsa w całości. Nowa parasolowa prywatna marka Premieur i marka prywatna Köttmästaren są wyeksponowane na bokach lodówek. Obok mięsa znajdują się półki z przyprawami i inne komplementarne produkty, które pozwalają kupującym na zaplanowanie całego posiłku na miejscu.

Po tych dwóch sekcjach klient wchodzi do najbardziej rozległego obszaru sklepu, przypominającego typowy dyskont. Podłogę zajmują zamrażarki, a chłodzone produkty umieszczane są wzdłuż ścian. Marknadsplatsen (market place) to nazwa tymczasowego asortymentu Netto, składającego się z około 1000 jednostek SKU. Co tydzień w ofercie będą pojawiać się nowe produkty z różnych kategorii. W nowej koncepcji detalista informuje klientów o nowościach poprzez materiały reklamowe na zamrażarkach oraz na specjalnych lodówkach. Na większość produktów Marknadsplatsen składają się spożywcze produkty suche oraz niespożywcze (non-food), wszystkie dostępne są w tej samej sekcji, zlokalizowanej za lodówkami i mrożonkami. Ich przestrzeń została zredukowana w celu wydzielenia większej ilości miejsca na rozszerzenie kategorii produktów świeżych.

Wprowadzenie nowego koncept sklepu ma na celu także poprawę shopping experience, czyli atmosfery podczas robienia zakupów. Zamiast charakterystycznego dla Netto żółtego koloru, do oznakowania użyto koloru ciemnoszarego, a nad każdą kategorią pokazano inspirujące obrazy. Półki zawieszono niżej, aby klienci uzyskali lepszy przegląd produktów. W sklepie jest zdecydowanie mniej palet. Nawet jeśli Netto ma ambicję poszerzenia i odświeżenia oferty marek własnych, niedrogie marki dyskontera pozostają ważnym i różnicującym czynnikiem tej koncepcji. Salter powiedział, że celem jest zapewnienie kompleksowej oferty zakupowej, która dociera do nowych, młodszych i bardziej zamożnych grup docelowych, jednocześnie utrzymując lojalną bazę klientów.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum