Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Nutella, karpie i crocsy, czyli o co bijemy się w supermarkecie

Sklep staje się areną walki, a przecenione produkty – bezcennym łupem. Niedawno we Francji klienci bili się o Nutellę. W Polsce wojują o buty czy karpie. – Możemy doszukiwać się wielu źródeł takich zachowań – mówi „Newsweekowi" dr Katarzyna Sekścińska z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Wyjaśnia, że zakup niektórych produktów pozwala nam stać się częścią grupy społecznej, do której chcemy należeć. Dlatego jesteśmy w stanie czekać godzinami na otwarcie sklepu lub wdawać się w słowne potyczki z innymi klientami.
Reklama

Do licznych awantur i zamieszek doszło we francuskich supermarketach, po tym jak cenę popularnego kremu obniżono o 70 procent. Klienci w całej Francji przepychają się, szamoczą i walczą ze sobą, aby zdobyć słoiki z popularnym produktem. Walki o przecenione produkty nie są polską specjalnością, ale mamy i swoje "na koncie".

Ponad 720 tys. wyświetleń na YouTube zebrał dwuminutowy filmik nagrany w Krakowie, na którym kobieta i mężczyzna spierają się, kto pierwszy sięgnął po ostatniego w sklepie robota kuchennego. Sprzeczka przeradza się w szamotaninę, a jej uczestnicy próbując wyrywać sobie pudełko z robotem, lądują na podłodze. 

W historii polskiego Internetu zapisały się też wojny o wigilijnego karpia czy o buty marki Crosc. 

Jak wskazuje dr Katarzyna Sekścińska, samo słowo „promocja” wyzwala u klientów emocje. – Boimy się, że nie zdążymy przed jej końcem, a przecież trafił nam się „los na loterii”. Dziś możemy kupić taniej coś, co jutro będzie droższe. Pozornie taki zakup wydaje się zwykle doskonałym pomysłem, jednak w rzeczywistości promocyjne zakupy nierzadko nie są wcale najlepszą decyzją. Pod wpływem impulsu zapłacimy za coś, co jest nam niepotrzebne – mówi ekspertka.

Impuls często dotyczy luksusowych produktów, które w wyniku promocji stają się osiągalne. Przypisujemy im szczególne, symboliczne znaczenie o wiele większe od tego, które mają w rzeczywistości - czytamy na Newsweek.pl.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum