PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

O 29 proc. wzrosła wartość polskiego rynku marek własnych

Autor: PMR/portalspozywczy.pl 6 października 2010 14:32

Według szacunków firmy PMR wartość polskiego rynku marek własnych wzrosła o 29 proc. w 2009 roku. Wysoka dynamika wzrostu rynku była efektem dynamicznego wzrostu wartości sprzedaży w hipermarketach i dyskontach, który odpowiednio wyniósł 34 proc. i 31 proc. Z raportu "Prywatne marki detalistów w Polsce 2010" wynika, że do rozwoju rynku marek własnych w 2009 roku niewątpliwie przyczynia się spowolnienie gospodarcze, w wyniku którego polscy konsumenci szukając oszczędności częściej sięgają po tańsze towary, w tym produkty marek detalistów.

- Z uwagi, iż cena nadal jest kluczowym czynnikiem wyboru, produkty marek własnych, z reguły bardziej atrakcyjne cenowo od produktów markowych, wpisują się w potrzebę bardziej racjonalnych wydatków - mówi Patrycja Nalepa, starszy analityk handlu detalicznego w firmie PMR. - Wychodząc naprzeciw tym potrzebom oszczędniejszych zakupów sieci poszerzają asortyment produktów pod własną marką - wprowadzają nowe marki, nowe produkty oraz nowe kategorie. Ponadto optymalizują asortyment wycofując produkty mniej rotujące, na ich miejsce wprowadzając nowe.

W tej chwili coraz więcej sieci handlowych jest w stanie zaoferować swoim klientom produkty marek własnych co najmniej dwóch poziomów cenowych i jakościowych. - Coraz więcej produktów pozycjonowanych jest na średniej półce cenowej, w ramach której stanowią konkurencyjno cenową alternatywę dla produktów markowych, jednocześnie nie ustępując im pod względem jakości. W większości sieci produkty te, pozycjonowane jako value for money", są o 20-40 proc. tańsze od ich markowych odpowiedników - wyjaśnia Patrycja Nalepa.

W ciągu ostatniego roku asortyment marki własnej został rozbudowany między innymi w takich sieciach jak Tesco, Real, Auchan oraz Intermarche. - Według naszych szacunków Tesco było w 2009 roku główną siłą napędową sprzedaży marek własnych w hipermarketach. Brytyjski detalista poszerzył w ubiegłym roku asortyment private labels o 50 różnych marek obejmujących 1 000 nowych produktów w dyskontowych cenach. Nowa oferta, która została wprowadzona jako odpowiedź Tesco na zapotrzebowanie klientów na tańsze produkty w okresie spowolnienia gospodarczego, ma za zadanie umożliwić sieci lepsze konkurowanie z dyskontami, zwłaszcza z Biedronką - tłumaczy starsza analityk handlu detalicznego w firmie PMR. Według ekspertów PMR do wzrostu wartości segmentu w 2009 roku przyczyniły się ponadto sieci Real i Auchan, które w 2009 roku skupiły się na rozbudowie wprowadzonych w 2008 roku marek korporacyjnych - odpowiednio Real Quality i Auchan. Dodatkowo, wysoka dynamika sprzedaży marek własnych w hipermarketach była również efektem dynamicznego wzrostu sprzedaży sieci Kaufland, która cechuje się największym udziałem marek własnych spośród sieci tego formatu.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7623
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.