Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

O budowaniu przewagi konkurencyjnej i o nowych trendach podczas X FRSiH (pełna relacja)

Jak budować przewagi konkurencyjne na rynku, o znaczeniu produktów brandowych i nowych technologii, a także o nowych trendach rozmawiali uczestnicy debaty inauguracyjnej „Rewolucja w branży spożywczej pod dyktando nowej ekonomii: trendy, innowacje, wyzwania”, która rozpoczęła X Jubileuszowe Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
Reklama

W debacie wzięli udział: Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności, Marek Sypek, dyrektor zarządzający Stock Polska Sp. z o.o, Jan Kolański, prezes Colian Holding, Robert Wawro, dyrektor generalny Business Unit FOOD z Grupy Maspex, Bartosz Urbaniak, członek zarządu Banku BGŻ BNP Paribas, Marek Moczulski, prezes Bakallandu.

Główną debatę  X Jubileuszowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu otworzył Jacek Bogucki, sekretarz stanu w MRiRW.

- Przemysł rolno-spożywczy dla całego rządu jest rzeczywiście priorytetem, nie tylko zapisanym w strategii odpowiedzialnego rozwoju, ale także realizowanym. Rynek rolno-spożywczy to 20 proc. polskiej produkcji przemysłowej. To jest jednak także branża, która ciągle boryka się z niską rentownością i koniecznością inwestowania w rozwój – przyznał.

Jak zaznaczył minister Bogucki, w tym roku spotykamy się w nieco lepszych nastrojach. - Okres 2014-16 były latami niskich cen i problemów ze sprzedażą produktów za granicą. Na większości rynków z tego typu zjawiskami i wyzwaniami już nie mamy do czynienia – przyznał.

I zapewnił, że MRiRW zajmuje się wsparciem dla sektora rolno-spożywczego. - W strategii odpowiedzialnego rozwoju jest także zapis o promocji marki „Polska” – także w kontekście żywności. Polskie produkty są najwyższej jakości, ale ciągle mamy problem z rozpoznawalnością marki polskiej żywności – dodał.

Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konsumentów i Konkurencji mówił, czym się zajmuje UOKiK. Przypomniał, że Urząd analizuje poszczególne rynki gdy ma wydać zgodę na koncentrację czy przejęcie danej firmy. Innym obszarem działalności jest nadzór nad Inspekcją Handlową.

Zaznaczył, że UOKiK nie zajmuje się poziomem cen, ale je bada. - Od trzech miesięcy mamy ustawę o przewadze kontraktowej. Nowością jest wszczynanie postępowania z urzędu, w ten sposób ochroniona jest firma, która złoży wniosek do Urzędu o zbadanie danej przewagi – mówił Marek Niechciał.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.