Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

O budowaniu przewagi konkurencyjnej i o nowych trendach podczas X FRSiH (pełna relacja)

Jak budować przewagi konkurencyjne na rynku, o znaczeniu produktów brandowych i nowych technologii, a także o nowych trendach rozmawiali uczestnicy debaty inauguracyjnej „Rewolucja w branży spożywczej pod dyktando nowej ekonomii: trendy, innowacje, wyzwania”, która rozpoczęła X Jubileuszowe Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
Reklama

Marek Niechciał, zapytany o opinię o stopień koncentracji rynku spożywczego powiedział, iż na każdy segment tego rynku trzeba patrzeć inaczej i oddzielnie. - Jeśli chodzi o rynek spożywczy, to jest wiele możliwości. Rynek może być bardzo rozdrobniony, na którym jest duża konkurencja, inny rynek może być również rozdrobniony, ale konkurencja nie jest zbyt silna, a jeszcze na innym może działać kilka dominujących podmiotów i wiele mniejszych firm. Bardzo ważna jest też kwestia geograficzna – wymieniał prezes Niechciał.

Podkreślił, że nie ma modelu identycznego. Na rynku musi być duża różnorodność, której pilnowaniem zajmuje się m.in. właśnie UOKiK. - Inaczej oceniamy fuzje, gdy łączą się firmy krajowe, a inaczej, gdy połączyć chcą się firmy działające w skali europejskiej czy globalnej – powiedział Marek Niechciał.

Uczestnicy sesji, w trakcie dyskusji rozmawiali między innymi o tym, jak budować przewagi konkurencyjne na rynku. Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności zwrócił uwagę, że tym, co najbardziej przeszkadza przedsiębiorcom w budowaniu swojej pozycji jest niestabilne prawo.

- Niestabilne prawo kosztuje nas rocznie 200 mln zł rocznie. Warto zauważyć, co jest kamieniem u szyi i co decyduje o tym czy jesteśmy konkurencyjni na zewnątrz. Wielka Brytania jest rynkiem, który ma fajne ceny, ale okazuje się, że z naszymi obciążeniami nie możemy tam za dużo zdziałać - mówił Andrzej Gantner.

Dyrektor PFPŻ zauważył, że opracowana przez resort rolnictwa Strategia promocji polskiej żywności jest potrzebna, ale o jej skuteczności przesądzi to, czy przedsiębiorcy zauważą efekty jej działania na własnych rachunkach bankowych.

- Warto docenić, że ta strategia powstała. Powstaje jednak pytanie o jej realne znaczenie. Ciągle brakuje nam przemyślanej strategii prowadzącej do tego, aby przedsiębiorcy mieli lepsze warunki funkcjonowania w kraju. Przede wszystkim mniej biurokracji, dzięki czemu producenci żywności będą mogli produkować taniej i nie zaczną uciekać w miejsca, gdzie prowadzenie biznesu jest prostsze. Jeżeli przedsiębiorca nie widzi na swoim koncie realnych finansowych efektów strategii, to znaczy, że ona nie działa - dodał.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.