Obecność e-sklepu powyżej 10. miejsca w Google zwiększa obroty o 90 proc.

Autor: decommerce.pl 23 lutego 2012 12:06

Obecność e-sklepu powyżej 10. miejsca w Google zwiększa obroty o 90 proc.

Obecności sklepów internetowych w wyszukiwarkach powyżej 10 miejsca może skutkować zwiększeniem nawet o 90 proc. liczby odwiedzin e-sklepów z wyszukiwarek i podobnym zwiększeniem zysków.

Jak twierdzą specjaliści pierwsze efekty działań dotyczących pozycjonowania sklepu w wyszukiwarce mogą być widoczne dopiero po kilku miesiącach. Dlatego tak ważne jest ostrożne dobieranie słów kluczowych, które zostaną użyte w pozycjonowaniu. Sławomir Worobiec, prezes zarządu Top Solutions radzi, by skupić się na tzw. długim ogonie, czyli mniej popularnych hasłach. - Taka taktyka sprawdza się w przypadku dużych sklepów, które mają w asortymencie kilka, a nawet kilkadziesiąt tysięcy produktów, wśród których nie ma dominującej kategorii. W pozycjonowaniu takiego sklepu pomoże też rozbudowane linkowanie wewnętrzne po kategoriach i produktach, precyzyjne nazwy produktów, odpowiadające im tytuły oraz unikatowe w skali internetu opisy. Wzmacnianie zewnętrzne powinno się skupić na najbardziej dochodowych produktach i kategoriach. Sytuacja wygląda inaczej, gdy e-sklep ma wąsko określoną specjalizację produktów, które sprzedaje. ¬- Wtedy należy ograniczyć pozycjonowane słowa kluczowe do kilku ogólnych, precyzujących towar oraz do nazw produktów. Wyraźnie sklasyfikowany sklep może znacznie łatwiej uzyskać lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania - dodaje Sławomir Worobiec.


Ważne z punktu widzenia pozycjonowania są linki zewnętrzne, które powstają w sposób naturalny, czyli niewspomagany przez Systemy Wymiany Linków (SWL). - Naturalne linki kierujące z innych serwisów to nic innego, jak „głosy" oddane na sklep. Ważne by zawierały słowa kluczowe, na które się pozycjonujemy - tłumaczy Mateusz Zyguła, dyrektor zarządzający w firmie Widzialni.pl.

Przeczytaj także:

Na pozycję strony w Google wpływa bardzo dużo czynników. Co ciekawe ich siła oddziaływania jest zmienna, a sam algorytm oceniający strony jest ciągle doskonalony tak, by wykrywać próby oszustw oraz jak najtrafniej klasyfikować strony. - Obecnie na znaczeniu zyskuje powiązanie strony i jej użytkowników. Przykładowo: badany jest współczynnik odrzuceń oraz CTR (ilość kliknięć w link przy każdym wyświetleniu strony z wynikami wyszukiwania). Widać też rosnący wpływ tagu "title" i jego zgodność z zapytaniem użytkownika. W podniesieniu pozycji pomaga też obecność w mediach społecznościowych - wyjaśnia Sławomir Worobiec z Top Solutions. Istnieją jednak 3 czynniki, które od dawna utrzymują wysoki stopień ważności. - Można do nich zaliczyć treść zawierającą słowa kluczowe, która dodatkowo jest unikalna i niepowielana wewnątrz oraz na zewnątrz witryny. Nie bez znaczenia są też linki kierujące do naszego sklepu z innych, zewnętrznych stron - dodaje Mateusz Zyguła z Widzialni.pl. Należy też zwrócić uwagę na zagęszczenie słów kluczowych, tytuły podstron, przejrzystość nawigacji, a nawet szybkość ładowania stron e-sklepu. Wiek domeny, która jest powiązana ze sklepem również jest ważny. - Im domena jest starsza, tym jest lepiej postrzegana przez Google - serwis, który istnieje w internecie nieprzerwanie od wielu lat zyskuje większe „poważanie" wyszukiwarki, tzw. reputację - wyjaśnia Sebastian Miśniakiewicz z SEO Profi.


  • Wojtek 2012-02-29 12:30:52

    Wszystko jasno i na temat. Brakowało takiego poradnika w polskim internecie

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6877
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    19,99

  • Śr

    16,97

  • Min

    13,56

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.