Obroty SPAR za 2018 rok wyższe o 8 proc., ale liczba sklepów mniejsza
Sieć SPAR Polska kończy 2018 r. obrotem przekraczającym 1,12 mld zł netto (wzrost o 7,89 proc. w porównaniu z 2017 r.) Sprzedaż LfL wzrosła o 2,32 proc. Na ograniczenie możliwości wzrostu dynamiki, wpływ miało zamknięcie sklepów w niedziele, szczególnie odczuwalne przez mniejsze sklepy. Sieć nie odnosi się do sanacji Bać-Polu, twierdząc, że postępowanie jest na zbyt wczesnym etapie, aby można było ocenić jego wpływ.

Fot. Adobe Stock. Data dodania zdjęcia 4 listopada 2022
Reklama
SPAR Polska na przestrzeni roku otworzył 16 sklepów we wszystkich trzech formatach. W tym czasie 21 sklepów zamknięto, bo jak podaje sieć na swojej stronie do SPAR w Polsce należy obecnie 248 sklepów, czyli o 5 mniej rdr. ( na koniec 2017 roku stan wynosił 253 sklepy). W kolejnych latach sieć planuje wzrost dynamiki otwarć nowych sklepów.
SPAR Polska jest obecny na polskim rynku od 1996 roku. Od 2010 właścicielem spółki SPAR Polska jest Bać-Pol, wobec którego otwarto postępowanie sanacyjne.
Sklepy oznaczone logo SPAR funkcjonują w 48 krajach, na 4 kontynentach. Ponad 12 700 punktów obsługuje każdego dnia 12 milionów klientów.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Reklama