Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Od 2012 roku będzie można sprzedawać żywność ekologiczną tylko z nowym logo

Od 1 lipca żywność ekologiczna będzie znakowana nowym logo - tzw. euro-liściem. Taki znak musi widnieć na pakowanej żywności organicznej wytworzonej w jednym z pastw UE - poinformowała Komisja Europejska.
Reklama
Obok tego znaku w dalszym ciągu będzie można umieszczać inne oznaczenia prywatne, regionalne lub krajowe. Logo nie jest obowiązkowe w przypadku ekologicznych produktów niepakownych i importowanych spoza UE.

Nowe, unijne przepisy w sprawie oznakowań dotyczą obowiązkowego wskazania miejsc, w których były uprawiane surowce wykorzystane w produktach, a także numeru organu (firmy), który odpowiadał za odpowiednie kontrole. Przewidziano dwuletni okres przejściowy na to, aby przedsiębiorcy dostosowali się do nowych zasad oznakowania.

Nowe logo dla żywności ekologicznej zaprojektował student z Niemiec, Dušan Milenković. To unijne gwiazdki ułożone w kształt liścia na zielonym tle. Logo zwyciężyło w ankiecie internetowej, którą przeprowadzono po konkursie skierowanym do studentów sztuk plastycznych w UE.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum