Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Od 5 lat w międzynardowej grupie. Jak zmieniło to jednego z liderów komunikacji mobilnej?

Za sumę 16 mln euro, wywodząca się z Norwegii grupa LINK Mobility nabyła właściciela marki SMSAPI - firmy specjalizującej się w masowej komunikacji SMS w Polsce. Właśnie mija pięć lat funkcjonowania gliwickiej spółki w międzynarodowej grupie. Czy warto było połączyć siły?
Reklama

Transakcja sfinalizowana jesienią 2017 r. pozwalała skandynawskiej firmie na wejście do Europy Środkowej, zaś rozwijającej się od dekady gliwickiej spółce otwierała nowe drogi ekspansji - geograficznej, oraz technologicznej - przez poszerzenie oferty o nowe kanały telekomunikacyjne.

- Pięć lat temu zależało nam na ekspansji i na bezpośrednim dostępie do zagranicznych operatorów. Naszym celem było zwiększenie jakości wysyłek SMS na inne kraje oraz na dostęp do nowych technologii typowanych na następców SMS-a. Dzięki współpracy w ramach Grupy szybko staliśmy się gotowi na stosowanie nowych usług jak RCS, Viber czy oferowanie komunikacji biznesowej w WhatsAppie, jednak rynek pokazuje, że od tych nowinek nadal woli prostszy i tańszy SMS, który już teraz dociera na dosłownie każdy telefon na świecie. Dzięki obecności w LINK Mobility, wysyłamy SMSy w 194 krajach - mówi Wojciech Kaczmarek, Managing Director LINK Mobility Poland Sp. z o.o.

Bilans 5 lat SMSAPI w LINK Mobility

O połowę więcej klientów: 5800 w 2016 r. - 8500 w 2021 r. 
Dwa razy więcej SMS-ów: 540 mln w 2016 r. - 1,3 mld w 2021 r.
Dwa razy więcej pracowników: 37 w 2016 r. - 73 w 2021 r.
Trzy razy wyższe przychody: 38 mln zł w 2016 r. - 114 mln w 2021 r.

5 lat SMSAPI w LINK Mobility, fot. mat. pras.
5 lat SMSAPI w LINK Mobility, fot. mat. pras.

Co zmieniło się w komunikacji mobilnej przez 5 lat?

Pierwsze pięciolecie SMSAPI w strukturach LINK Mobility przypada na “zmianę warty” dla technologii SMS. O ile liczba wiadomości tekstowych wysyłanych z telefonu do innej osoby (P2P - person to person) systematycznie spada, to wiadomości wysłanych systemowo przez firmy, sklepy czy organizacja (A2P - application to person) coraz szybciej przybywa. W ubiegłym roku, wg. danych UKE, już 1/5 SMS-ów na naszych telefonach pochodził z masowej lub automatycznej wysyłki. Jeśli ten trend się utrzyma, do końca dekady stanowić one będą większość.

Pandemia kluczowym momentem transformacji

LINK Mobility Polska pokazało, że potrafi dotrzymać kroku tempu zmian. W 2018, a firma rozpoczęła ekspansję zagraniczną, którą zintensyfikowała w kolejnym roku. Zainwestowano w rozwój platformy (SMSAPI.com) oraz dodatkowe wersje językowe dla wybranych krajów, jak również wsparcie klienta działające 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu.
Poważnym testem zarządzania kryzysowego był dla firmy czas pandemii - SMS-y okazały jednym z najskuteczniejszych kanałów wspierających zdalne usługi. SMSAPI, które wysyłało miliony SMSów dotyczących szczepień czy kwarantanny, stało się jednym z liderów tej transformacji.

- Ważnym trendem mijającego pięciolecia okazuje ewolucja w podejściu do danych osobowych. Jak konsumenci lepiej chronieni przez krajowe i unijne przepisy, czujemy się coraz bezpieczniej dzieląc się z firmami swoim adresem, e-mailem czy numerem telefonu, a one coraz chętniej decydują się na budowę własnych baz i prowadzenie komunikacji kanałem mobilnym. Jednocześnie po stronie firm zauważalna jest większa świadomość cyberzagrożeń lepsza dbałość o ochronę danych - wyjaśnia Maja Wiśniewska, Marketing Manager SMSAPI.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum