PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu: EY

Od Biedronki po Dino, czyli komu Polacy dają zarobić

Autor: dlahandlu.pl 6 grudnia 2019 10:23

Od Biedronki po Dino, czyli komu Polacy dają zarobić Fot. Shutterstock.com

Koniec roku zbliża się dużymi krokami, ale wyniki finansowe za 2019 rok poznamy już w 2020. Czwarty kwartał to handlowe żniwa, a prognozy ekspertów mówią o rekordowo drogich świętach m.in. przez ceny żywności. Czy sieci handlowe zyskają na tym czy stracą? Czy polscy konsumenci chwycą za portfele czy kupią mniej na fali idei zero waste? Odpowiedzi na te pytania dopiero poznamy. Tymczasem przypominamy wyniki wybranych graczy po III kwartałach br.

Biedronka, Biedronka i długo nikt… To oczywiste wnioski, wziąwszy pod uwagę skalę działania sieci w naszym kraju. Nie dysponujemy również kwartalnymi wynikami Lidla i Kauflandu, a więc najgroźniejszej konkurencji, która na wszystkich rynkach, na jakich jest obecna, rośnie w imponującym tempie. Na plus zaskoczył nas Carrefour – sieć zmaga się z problemami w swoim kraju, ale w Polsce bardzo dobrze siebie radzi, mimo że wciąż jesteśmy dla Francuzów małym rynkiem.
Co będzie dalej z Dino? Sieć idzie jak burza, ale czy nie przegrzeje rynku? Póki co w III kwartale polska sieć przekroczyła barierę 2 mld zł przychodów za trzy miesiące…

Jeronimo Martins

Sprzedaż w sklepach Biedronki wzrosła w walucie lokalnej w trzecim kwartale br. o 10,9 proc. do 3,2 mld euro. Sprzedaż porównywalna LfL zwiększyła się w tym okresie o 7,8 proc.
Grupa Jeronimo Martins po trzech kwartałach miała 302 mln euro zysku netto wobec 292 mln euro rok wcześniej. Przychody wzrosły w tym okresie o 6,7 proc. do 13,7 mld euro. EBITDA spółki wyniosła 757 mln euro, co oznacza wzrost o 6,7 proc. rdr.
W okresie od stycznia do września, sprzedaż w sklepach Biedronki zwiększyła się w walucie lokalnej o 8,3 proc., a sprzedaż porównywalna wzrosła o 5,1 proc. Przychody Biedronki za dziewięć miesięcy wyniosły 9,2 mld euro (około 32,6 mld zł) i stanowiły 67,6 proc. przychodów Jeronimo Martins.

EBITDA Biedronki po trzech kwartałach wyniosła 665 mln euro, czyli była wyższa rdr o 7 proc. Marża EBITDA wyniosła 7,2 proc., tak jak przed rokiem. CAPEX grupy Jeronimo Martins wyniósł w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku 405 mln euro, z czego na Biedronkę przeznaczono 55 proc. tej kwoty, czyli 221 mln euro. Jeronimo Martins podało w raporcie, że CAPEX na 2019 r. prognozuje na 650 mln euro, wobec wcześniejszych prognoz na poziomie 700-750 mln euro. W pierwszych dziewięciu miesiącach roku Biedronka otworzyła łącznie 46 sklepów (19 w trzecim kwartale), a zamknęła 14. Na koniec września sieć liczyła 2.932 sklepów wobec 2.850 przed rokiem.


  • Helenka 2019-12-07 22:45:43

    Wspieram sieć sklepów Dino i Polo bo to są polskie sklepy i podatki zostają w Polsce. Zachodni kombinują np.w Biedronkach zawsze brakuje pracowników i są długie kolejki do kasy czy brudne posadzki.Współczuję tym pracownikom zresztą często się personel w nich zmienia.Mieszkam w poblizu z 10 sklepów w promieniu 1 km. Są to Biedronka, Netto, Lidl, Aldi, znowu Biedronka, Polo, Dino, Delikatesy Polskie,Lewiatan. Auchan oraz Tesco i Agata Meble.Ciekawe ile podatku wpłacają do polskiej kasy zachodnie sklepy!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5471
Ilość aktualnych ofert: 446307

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.