Od Polomarketu do Eurocashu - historia sieci Mila
15 września Eurocash poinformował, że przejmie 100 proc. udziałów w spółce prowadzącej sieć sklepów Mila. Wartość transakcji została ustalona na 350 mln zł. Przejęcie uzależnione jest m.in. od pozytywnej decyzji UOKiK.
Sieć supermarketów Mila zaczęła działać samodzielnie od 17 stycznia 2015 roku. Po 17 latach funkcjonowania w ramach struktur Grupy Polomarket, market-Detal, właściciel Mili postanowił realizować swoje cele biznesowe poza grupą.
Prawie 170 z 440 sklepów, działających do tej pory pod szyldem Polomarketu, od początku 2015 roku należało do sieci Mila. Pierwszym prezesem sieci Mila był Artur Kasner.
Na koniec 2016 r. w sieci Mila funkcjonowało 188 placówek. Sprzedaż sieci w 2016 r. wyniosła 1,49 mld zł, a EBITDA wyniosła ok. 4,8 mln zł.
Sklepy Mila pozycjonują się jako supermarkety proximity, czyli niezbyt duże supermarkety atrakcyjnie zlokalizowane, np. w pobliżu miejsca zamieszkania lub pracy, które kompleksowo zapewniają potrzeby klientów. Najwięcej sklepów sieć Mila posiada w województwach: kujawsko-pomorskim, mazowieckim, łódzkim, lubuskim, wielkopolskim, świętokrzyskim oraz śląskim. Łącznie zatrudnia ponad 5400 pracowników.
Przypomnijmy też, że na podstawie uchwały NWZ z 10 lutego 2017 r. Grupa 700 market-Detal Sp. z o.o. S.K.A., która była większościowym wspólnikiem, posiadającym 99,9% udziałów w spółce market-Detal, przekształciła się w spółkę akcyjną Mila Holding.
Właściciele sieci Mila już od jakiegoś czasu zastanawiali się nad różnymi opcjami strategicznymi. Jeszcze w marcu br. sieć informowała o podjęciu decyzji dotyczącej przygotowania oferty publicznej i debiutu giełdowego.
Więcej na portalspozywczy.pl