PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Odwiedzalność centrów handlowych w marcu spadła o połowę

Autor: dlahandlu.pl 29 kwietnia 2020 12:10

Według PRCH Footfall Trends Index odwiedzalność centrów handlowych w marcu br. spadła aż o 45%. Średnio o tyle odwiedzin klientów mniej zanotowało przeciętne centrum handlowe. Co ważne, wartość ta jest bardzo zbliżona w przypadku centrów dużych i bardzo dużych (powyżej 40 tys m kw. GLA), a także tych mniejszych i średnich (od 5000 do 20 000 m kw. GLA).

Należy podkreślić, że do 14 marca handel w galeriach przebiegał bez zakłóceń. Od 14 marca w centrach handlowych funkcjonują jedynie wybrani najemcy: sklepy spożywcze, apteki, kioski etc.

Autorzy raportu podkreślają, że tak znaczący spadek odwiedzin to sytuacja absolutnie bezprecedensowa, nie zaobserwowana nigdy wcześniej podczas 12-letniej historii prowadzenia analiz w ramach PRCH Footfall Trends Index.

Co to oznacza? "Można szacować, że w stabilnych czasach, wszystkie centra handlowe w Polsce notują około 150-170 mln odwiedzin miesięcznie. Wynikający z epidemii spadek o 45% oznacza, że średnio jedno centrum handlowe odwiedziło około 150 tysięcy osób mniej niż w analogicznym okresie w ubiegłym roku" - informuje PRCH.

Co ciekawe, większą aktywność klientów w marcu tego roku obserwujemy na południu Polski – tu spadek odwiedzalności jest o kilka procent niższy od średniej dla całego kraju (województwa: dolnośląskie, opolskie, małopolskie oraz śląskie). Sytuacja kształtuje się zupełnie odmiennie w regionach północnych, gdzie z kolei obserwujemy spadek wyższy o około 7-8% w stosunku do średniej dla całego kraju (województwa: kujawsko-pomorskie, pomorskie, warmińsko-mazurskie, lubuskie, wielkopolskie i zachodniopomorskie).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6339
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,24

  • Śr

    5,01

  • Min

    4,05

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.