Odwiedzalność obiektów handlowych EPP wzrosła o 5,1 proc., obroty o 9,6 proc.
Zysk netto za raportowany okres wyniósł 56,406 mln euro, natomiast całkowita wartość aktywów netto (NAV) wyniosła 844 mln euro, co w przeliczeniu na jedną akcję równa się 1,20 euro NAV. Odwiedzalność obiektów handlowych wzrosła w tym okresie o 5,1%, natomiast obroty – o 9,6%. Wskaźnik długu do wartości pozostał na niezmienionym poziomie 52,7%, natomiast średni koszt długu wyniósł 2,09%.
Już po zakończeniu okresu raportowania EPP poinformowała o wartym 692 mln euro zakupie portfela centrów handlowych M1, składającego się z 12 nieruchomości oraz o sprzedaży trzech biurowców.
Największą część portfela spółki stanowią nieruchomości handlowe, których całkowita powierzchnia najmu (GLA) wzrosła w raportowanym okresie z 402 638 m² do 426 845 m². W ciągu dziewięciu miesięcy liczba należących do EPP nieruchomości handlowych wzrosła z 10 do 15. Udział powierzchni wolnej wyniósł 1,99%, natomiast wskaźnik czynszu do sprzedaży wzrósł do 10,1%, przy wskaźniku kosztów najmu na poziomie 13,3%.
Mówiąc o dwóch projektach w budowie, realizowanych w Warszawie, Hadley Dean, prezes EPP wyjaśnił, że „budowa Galerii Młociny przebiega zgodnie z planem, zarówno, jeśli chodzi o terminy, jak i budżet.” Obiekt jest wynajęty w 57%, a jego głównymi najemcami będą między innymi takie marki, jak MediaMarkt, Zara, Intermarche, Van Graaf, H&M, C&A, Go Sport, Rossmann i Smyk. Prace przy projekcie Towarowa również przebiegają zgodnie z planem.