Odzież i tekstylia marek własnych Aldiego i Lidla z bawełną ze zrównoważonych upraw
Sieć dyskontów ALDI deklaruje, że od 2025 r. całkowita ilość bawełny stosowanej do produkcji artykułów marki własnej będzie pochodziła z recyklingu lub posiadała certyfikat zgodny z jednym z międzynarodowych standardów zrównoważonego rozwoju. Lidl z kolei został partnerem Inicjatywy "Cotton made in Africa" i systematycznie zwiększa zawartość zrównoważonej bawełny w tekstyliach marek własnych.
ALDI, jako firma świadoma zagrożeń wynikających z toksycznej produkcji bawełny swoją politykę zakupową przenosi także na relacje z partnerami handlowymi dbając o to, by również oni nie używali bawełny z krajów, w których uprawie i zbiorom towarzyszy naruszanie praw człowieka. Z tego powodu ALDI kontraktowo wykluczyło stosowanie bawełny pochodzącej z Uzbekistanu i Turkmenistanu.
W 2020 r. sieć posiadała 54,7% produktów marki własnej z certyfikatami FAIRTRADE, Global OrganicTextile Standard (GOTS), Organic Content Standard (OCS) 100/blended, Cottonmade in Africa (CmiA), BetterCottonInitiative (BCI).
Przeczytaj także:
Lidl przyjął za cel zakup 100% zrównoważonej bawełny do produkcji tekstyliów marek własnych do 2022 r. W lutym 2020 roku Lidl przystąpił do inicjatywy "Cotton made in Africa" (CmiA). Poprzez uczestnictwo w tej inicjatywie Lidl aktywnie działa na rzecz społecznej i ekologicznej produkcji bawełny w Afryce. Sieć zapewnia, że już na początku łańcucha dostaw tekstyliów, surowce, które kupuje do produkcji artykułów własnych marek, mogą być uprawiane i pozyskiwane w bardziej zrównoważony sposób.
Poprzez certyfikat "Cotton made in Africa" na wybranych produktach tekstylnych Lidl pokazuje, że od samego początku łańcucha dostaw przestrzega przyjętych ram korporacyjnych, w tym zasady należytej staranności w odniesieniu do standardów społecznych i środowiskowych.

- 10:56 Kobiety więcej wydają na zakupy, ale lepiej spłacają zobowiązania
- 10:51 We Wroclavii 150 zł wydane na zakupy dają voucher na danie ze strefy gastro
- 10:43 Babcia Eugenia promuje serki homogenizowane Piątnicy
- 10:39 Pandemia odcisnęła piętno na branży spożywczej
- 10:34 NBP: inflacja w 2021 r. wyniesie 3,1 proc., a w 2022 r. utrzyma się na...
- 10:30 Prezes Cinkciarz.pl wystawia na aukcji pierwszego tweeta
- 10:20 Kaufland nadal czeka na dwie decyzje UOKiKu, na jedną już ...6 miesiąc
- 09:59 ALDI jest kobietą - panie stanowią 70% kadry managerskiej i kierowniczej
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
-
Sieć pizzerii Stopiątka otwiera nowe lokale
-
Zakaz handlu przed Sądem Najwyższym w kontekście "przeważającej działalności"...
-
Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
-
Castorama zamiast Tesco w Rudzie Śląskiej
-
PRCH: Odwiedzalność centrów handlowych wynosi obecnie 77 proc. ubiegłorocznej
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 Tymczasowa decyzja UOKiK ws. transakcji Netto-Tesco
- 3 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 4 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 5 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 6 Piotr i Paweł w Starym Browarze zlikwidowany
-
Plany Biedronki na 2021 rok: Około 700 mln euro inwestycji, 100 nowych sklepów
-
Startuje 9. edycja konkursu e-Commerce Polska awards
-
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.