PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

Oferta dla seniorów to wciąż nisza

www.pulshr.pl 21 stycznia 2020 09:40

Starzenie się społeczeństwa w Polsce jest zauważalne, a prognozy przewidują wzrost liczby starszych obywateli w przyszłości. Pracodawcy już zauważają tę tendencję i reagują rekrutując coraz chętniej osoby 50 plus. Mniejszy entuzjazm wobec potrzeb seniorów wykazują właściciele firm i usługodawcy. Niepotrzebnie, bo sami zainteresowani wskazują czego im potrzeba na rynku.

Z okazji Dnia babci i Dnia dziadka uwaga kierowana jest na osoby w wieku 60+. Prawda jest bowiem taka, że seniorów w Polsce jest dużo i będzie jeszcze więcej. W 2019 r. stanowili oni już 31 proc. polskiego społeczeństwa. Od 1995 r. w naszym kraju przybyło 3,5 mln osób w wieku powyżej 60 lat. Te liczby to wynik dwóch tendencji. Po pierwsze, liczba ludności w Polsce spada i po drugie, odsetek osób starszych rośnie. Jeśli wierzyć prognozie w 2050 r. polskie kobiety będą żyć około 87 lat a mężczyźni 81.

Jak wynika z Badania Aktywności Ekonomicznej Ludności (BAEL), w 2018 r. ludność aktywna zawodowo w wieku 60 lat i więcej liczyła 1,28 mln  z tego 1,25  mln to osoby pracujące (tj. 97,6 proc.). Tym samym osoby aktywne zawodowo w wieku 60 lat i więcej stanowiły 7,5 proc. ogółu aktywnych zawodowo w wieku 15 lat i więcej (dla pracujących analogiczny odsetek wynosił 7,6 proc.).

Biorąc pod uwagę te informacje obraz Polski w nadchodzących latach, to obraz społeczeństwa  starzejącego się, ale i aktywnie starającego się odpowiedzieć na potrzeby seniorów - zarówno na rynku pracy i w sferze konsumpcji.

Jak podkreślała w komentarzu dla PulsHR.pl Aleksandra Tyszkiewicz, dyrektor w Hays Poland osoby starsze, które mogą i chcą pozostawać aktywne w pracy, obecnie mają na to szansę.

- Żyjemy dłużej i w lepszym zdrowiu, a trend zachęcania do pozostania w pracy pomimo osiągnięcia wieku emerytalnego jest coraz bardziej widoczny na rynku - mówiła. O tym, że mający 50 lat i więcej mogą szukać zatrudnienia przekonywała nas także Mariola Skolimowska z Netto Polska. Jak zaznaczała, sieć handlowa wkomponowała w swoją strategię zatrudnianie osób w wieku 50 plus. A przykładów takich firm jest więcej. Znajdziemy wśród nich IKEĘ, czy McDonald's. Restauracyjna sieć kusiła w minionym roku w Polsce do pracy w swoich restauracjach kampanią sprofilowaną właśnie do seniorów. Firma w ramach tej akcji przekonywała, że oferuje stabilną, etatową pracę.

Warto też wspomnieć o sieci Biedronka, która dwa lata temu podjęła próbę rekrutowania seniorów do pracy. Była to próba udana.

Z drugiej strony, seniorzy mogą być grupą docelowa dla przedsiębiorców oraz twórców produktów i usług. Jak jednak dowodzą obserwacje, w Polsce rzadko tak się dzieje.

Północna Izba Gospodarcza realizowała międzynarodowy projekt, którego celem było zbadanie polskiej "srebrnej gospodarki." Wnioski są takie, że usługi dla starszych, w obliczu zjawiska starzenia się społeczeństwa to de facto nisza. 

Seniorzy oczekują ciekawych propozycji z których będą mogli skorzystać, bez wielkiego nadwyrężania swojego budżetu. Duża część z nich chciałaby spędzać czas bardziej aktywnie, ale nie wie, gdzie szukać tej oferty.

całość na pulshr.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5769
Ilość aktualnych ofert: 512634

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,78

  • Śr

    3,62

  • Min

    2,70

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.