PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

OFZ: Duże sieci handlowe już wiedzą, że produkty ekologiczne to trudny biznes

www.portalspozywczy.pl 4 lutego 2020 15:24

Myślę, że 2020 rok to będzie dobry czas dla sklepów specjalistycznych - już obecnie widzimy znaczne ożywienie tego typu placówek. Jest ich więcej, powiększają powierzchnię oraz ofertę produktów z certyfikatem ekologicznym - tłumaczy Sławomir Chłoń, prezes Organic Farma Zdrowia.

Prezes podkreśla, że duże sieci, które trzy lata temu wprowadziły na półki produkty ekologiczne, już wiedzą, że to bardzo trudny biznes. - Po dwóch latach, większość sieci dostrzegła, że rynek polski nie jest jeszcze gotowy na tak masowe wejście w tę kategorię z powodu kłopotu z zaopatrzeniem – zwłaszcza w świeże produkty - z powodu znacznie wyższych cen oraz nadal niskiej, rzeczywistej świadomości konsumentów czym te produkty tak naprawdę są. W efekcie wiele sieci drastycznie zmniejszyło swoją ofertę produktów ekologicznych, a część sieci pozostawiło, a nawet rozszerza tę ofertę, ale tylko do ograniczonej liczby sklepów - wyjaśnia.

- To spowodowało, że świadomi konsumenci zaczęli bardziej dostrzegać większą i bardziej kompleksową ofertę sklepów specjalistycznych i realizują swoje potrzeby zakupowe w tych sklepach - dodaje.

Sławomir Chłoń tłumaczy, że ważny dla klientów jest spadek cen produktów ekologicznych. - Ten trend służy rozwojowi rynku. Od dwóch lat prowadzimy akcję „BIO DLA KAŻDEGO”, w ramach której wspólnie z producentami obniżyliśmy ceny podstawowych produktów spożywczych. Wyniki tej akcji są rewelacyjne - korzystna cena w połączeniu z najwyższą jakością potrafi zachęcić konsumenta do zmiany nawyków. Oferujemy na przykład herbatę ekologiczną w cenie 5,99 za 25 saszetek, butelkę mleka za 3,99 zł czy buliony w kostkach bez chemii, drożdży oraz oleju palmowego za 4,99 zł - opowiada.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6026
Ilość aktualnych ofert: 512634

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,79

  • Śr

    0,97

  • Min

    0,79

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.