Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

OFZ w 2016 r.: Prawie 3 mln zł straty, 3. podwyżka pensji i 4 zamknięcia sklepów

W 2016 r. Organic Farma Zdrowia miała 2,7 mln zł straty netto (500 tys. zł straty w 2015 r.). Jak wynika z rachunku zysków i strat przychody ze sprzedaży wyniosły 54,4 mln zł wobec 53,6 mln zł w roku poprzednim. Na ujemny wynik finansowy spółki wpłynęły przede wszystkim: wciąż znaczący udział nierentownych obiektów handlowych, wpływ kursu EUR (na marżę oraz koszt czynszów), wzrost kosztów wynagrodzeń oraz jednorazowe koszty likwidacji i rezerwy na likwidację nierentownych obiektów handlowych.
Reklama

Spółka zakłada, że głównym rynkiem odbiorców dla oferowanych przez nią produktów i usług, w ciągu najbliższych lat będzie rynek krajowy. Strategią firmy na lata 2016-2021 jest dynamiczna rozbudowa sieci obiektów handlowych własnych i poprzez otwarcia sklepów partnerskich w ramach franczyzy. Nowością będą planowane przez spółkę pierwsze w Polsce supermarkety ekologiczne jako odpowiedź na szybko rosnący popyt na te produkty.
Oto podstawowe założenia strategii spółki na lata 2017-2021:
- sieć detaliczna będzie beneficjentem rozwoju rynku produktów ekologicznych w Polsce poprzez ciągły wzrost liczby nowych klientów, wzrost wartości zakupów dokonywanych przez istniejących klientów;
-  wzrost sprzedaży wynikający z osiągania dojrzałości przez sklepy otwarte lub włączone do sieci Organic Farma Zdrowia od 2013 roku (ze względu na zakładany 3 letni okres potrzebny do osiągnięcia przez sklepy pełnej „dojrzałości”);
- otwarcie pierwszego w Polsce supermarketu z produktami ekologicznymi na przełomie 2017/2018 roku;
-  powiększenie sieci detalicznej o nowe lokalizacje w centrach handlowych, przy ulicach handlowych i na najlepszych osiedlach;
-  rozwój sklepów pod marką „Organic Zielone Oko” (sklep typu convenience, również w wersji połączonej z małym bistro), w największych miastach w Polsce;
-  akwizycje istniejących, pojedynczych sklepów lub małych sieci z produktami ekologicznymi;
-  intensyfikacja działań promocyjnych i marketingowych.

Organic Farma Zdrowia to pierwsza w Polsce sieć samoobsługowych delikatesów z produktami ekologicznymi i tradycyjnymi. Sieć składa się z 42 delikatesów stacjonarnych i on-line.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.