Ograniczenie dostaw do Biedronki ciągnie w dół wyniki Atlanty
Atlanta Poland zanotowała spadek przychodów w czwartym kwartale roku obrotowego 2015/2016 (od 1 kwietnia do 30 czerwca 2016 r.) oraz stratę operacyjną i netto, co było związane m.in. ze spadkiem cen surowców i ograniczenia dostaw do Jeronimo Martins Polska. Spółka spodziewa się też spadków sprzedaży w kolejnym kwartale.
Spółka w czwartym kwartale roku obrotowego 2015/2016 zrealizowała przychody ze sprzedaży w wysokości 43,8 mln zł, czyli o 19,9 proc. niższe w porównaniu z takim samym okresem 2015 roku.
W tym okresie wolumen sprzedaży spółki zwiększył się o 5,8 proc. z 5,2 tys. ton do 5,5 tys. ton.
Przeczytaj także:
W czwartym kwartale roku obrotowego 2015/2016 Atlanta Poland zrealizowała zysk brutto ze sprzedaży w wysokości 5,3 mln zł, czyli o 20 proc. niższy w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku.
Wskaźnik marży brutto ze sprzedaży wyniósł 12,11% tj. ukształtował się na tym samym poziomie, co rok wcześniej (12,13%).
Przeczytaj także:
W omawianym okresie spółka poniosła stratę na działalności operacyjnej w wysokości 1,65 mln zł wobec zysku na poziomie 222 tys. zł w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Spółka poniosła też stratę netto w wysokości 1,39 mln zł wobec zysku netto w wysokości 86 tys. zł w analogicznym okresie 2015 r.
- Poniesienie przez Atlanta Poland straty netto w czwartym kwartale roku obrotowego 2015/2016 było efektem prawie 20-proc. spadku przychodów ze sprzedaży, który nastąpił w konsekwencji: znaczących spadków cen surowców, ograniczenia dostaw do Jeronimo Martins Polska oraz ograniczenia realizacji części zamówień na orzechy przetworzone w związku z prowadzoną inwestycją rozbudowy zakładu produkcyjnego Atlanta Poland w Gdańsku – informuje Atlanta Poland.
- Spadek cen surowców przełożył się na silną presję cenową ze strony klientów spółki, co przyczyniło się do obniżki cen części produktów a tym samym realizacji niższych przychodów ze sprzedaży. Jednocześnie wolumen sprzedaży został zwiększony o 5,8 proc. w porównaniu z IV kwartałem roku obrotowego 2014/2015 co spowodowało wzrost kosztów sprzedaży i dodatkowe, poza wynikającym ze zmniejszenia przychodów ze sprzedaży, obniżenie wyniku na działalności operacyjnej. Ponadto, dodatkowym czynnikiem obniżającym wynik operacyjny było utworzenie odpisów aktualizujących wartość zapasów w wysokości 0,3 mln zł - podano.
Na obniżenie przychodów ze sprzedaży w perspektywie, co najmniej I kwartału roku obrotowego 2016/2017 może wpłynąć ograniczenie współpracy z kluczowym odbiorcą z segmentu detalicznego oraz niższy poziom cen sprzedaży części produktów w porównaniu z poprzednim rokiem – informuje spółka.
- Na wyniki finansowe jakie spółka zrealizuje w kolejnych okresach, w tym wartość przychodów oraz poziom marży brutto ze sprzedaży, mogą wpłynąć również wahania kursów walutowych – ponad 90% zaopatrzenia realizowane jest za granicą, w tym ok. 80% - 90% przypada na transakcje w USD, pozostała część w Euro - podano.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- Śr 21:32 ZPPHiU: Ponowne obostrzenia w handlu doprowadzą do kolejnych upadłości...
- Śr 21:28 Był eBay, jest Allegro, nadchodzi Amazon...
- Śr 19:29 Kaufland otwiera drugi market w Zielonej Górze. To 226. sklep sieci
- Śr 17:31 Minister zdrowia: Od 27 lutego zasłanianie ust i nosa będzie możliwe tylko...
- Śr 17:28 Od soboty zamknięte hotele i galerie w Warmińsko-Mazurskim; w pozostałych...
- Śr 17:16 W Gdańsku muszą zniknąć słupy z gigantycznymi logotypami. Sieci odwołują się
- Śr 17:06 Przedstawicielka Galerii Warmińskiej: Decyzja o lockdownie to nasza tragedia
- Śr 17:02 Mały Głód wkracza w świat gamingu
-
Biedronka walczy w UE o soki Riviva
-
Założenia kodeksu: Franczyzobiorca będzie mógł rozwiązać umowę za 3...
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Żabka inwestuje w zautomatyzowane centrum logistyczne pod Warszawą
-
Quiosque ucieka przed skutkami pandemii do Grupy Immobile
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
- 1 PRCH: Potrzebujemy handlowych niedziel, można to pogodzić z przestrzeganiem...
- 2 Anna Prymakowska w zarządzie OEX E-Business. Wcześniej kierowała zarządem...
- 3 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 4 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 5 Dino, Specjał, Eurocash - zobacz, ile firmy otrzymały pomocy publicznej
- 6 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
937 sklepów Carrefoura w Polsce ze spadkiem sprzedaży o 0,6 proc
-
Tarcza Finansowa 2.0. Jak skutecznie sięgnąć po pomoc?
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.