PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu
  • Partner portalu

Ograniczenie sprzedaży pod markami własnymi – kto może skorzystać, a kto stracić?

Autor: dlahandlu.pl, PB 6 marca 2019 16:20

Ograniczenie sprzedaży pod markami własnymi – kto może skorzystać, a kto stracić? Fot. Shutterstock

Mniejszy wybór produktów w sklepach i wyższe ceny, pogorszenie sytuacji dostawców, w tym małych polskich firm, a nawet zwolnienia pracowników – według firm handlowych i producentów tak może skończyć się wprowadzenie ograniczenia obecności marek własnych w sieciach handlowych. Jednak nie wszyscy wieszczą tak złowrogie scenariusze. Są firmy, które mogłyby skorzystać na nowych przepisach.

Jednak z opinii Edwarda Bajko, prezesa Spomleku wynika, że ograniczenie obecności marek własnych w sieciach handlowych mogłoby być korzystne dla dużych firm, które już posiadają swoje własne brandy.

- Kilka lat temu założyliśmy w naszej strategii, że udział marek własnych sieci w naszej produkcji nie przekroczy poziomu 20 proc. i staramy się tego przestrzegać. Są jednak firmy, które wybierają inną politykę i decydują się na produkcję głównie w segmencie private labels. Te firmy nie budowały działu marketingu ani nie ponosiły kosztów reklamy. Ewentualne ograniczenie obecności marek własnych w sieciach dla takich firm może mieć fatalne następstwa – ocenia Edward Bajko.

Zwraca on uwagę, że producenci powinni mieć możliwość wyboru w kwestii sprzedaży swoich produktów pod marką własną sieci. Tymczasem zdarza się, że dostawcy nie mają innego wyjścia.

- Naganna jest sytuacja, w której dochodzi to pewnego rodzaju szantażu – sieć proponuje dostawcy sprzedaż pod marką własną albo wcale. Taka sytuacja przydarzyła nam się, kiedy sieć zaproponowała sprzedaż pod marką własną jednego z naszych serów premium. Tymczasem nasza strategia wobec tej marki nie zakładała oferowania produktu w segmencie private labels - tłumaczy.

- Często zdarza się, że kilku producentów dostarcza dla sieci produkty, które oferowane są w ramach jednej marki własnej. To znacznie zwiększa siłę negocjacyjną sieci, bo jeśli jeden producent nie zgodzi się na jej warunki, zrobi to drugi – dodaje prezes Spomleku.

Niecały rok temu, podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego, Edward Bajko zwracał uwagę, że marki własne sieci handlowych są barierą dla rozwoju marek producenckich. - Sieci dążą do tego żeby mieć 3-4 dostawców w kategorii i "mobilizować" ich żeby rywalizowali jakością i ceną. Jestem w stanie zaakceptować to przy niektórych kategoriach, ale irytujące jest, że dyskonty próbują zawłaszczać fajne pomysły. My budujemy markę, oni zauważają, że to zaczyna się sprzedawać i chcą ją włączyć do swojej parasolowej marki – mówił wówczas prezes Spomleku.


  • Waza III 2019-03-07 14:17:35

    Gdzie wyjechać i jak wszystko co kochamy ze soba zabrać ? Jutro zabiorą się za obroże dla kotów, będą tylko czerwone. Dlaczego ? Bo to doskonałe dla gospodarki !

  • psychiatra 2019-03-07 10:34:33

    Niestety, u nas w szpitalu jednoprofilowym w Tworkach jesteśmy bezradni, już im pomóc nie możemy.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7628
Ilość aktualnych ofert: 473251

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.