PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu
  • Partner portalu

Ograniczenie sprzedaży pod markami własnymi – kto może skorzystać, a kto stracić?

Autor: dlahandlu.pl, PB 6 marca 2019 16:20

Ograniczenie sprzedaży pod markami własnymi – kto może skorzystać, a kto stracić? Fot. Shutterstock

Mniejszy wybór produktów w sklepach i wyższe ceny, pogorszenie sytuacji dostawców, w tym małych polskich firm, a nawet zwolnienia pracowników – według firm handlowych i producentów tak może skończyć się wprowadzenie ograniczenia obecności marek własnych w sieciach handlowych. Jednak nie wszyscy wieszczą tak złowrogie scenariusze. Są firmy, które mogłyby skorzystać na nowych przepisach.

Co na to konsumenci?

Według prezesa Spomleku, ograniczenie sprzedaży pod markami własnymi sieci mogłoby być korzystne z perspektywy konsumenta. - Klienci nie mają do końca pewności, kto produkuje pod marką własną, bo nie zawsze taka informacja jest umieszczana na etykiecie. Tymczasem konsument być może nie wybrałby danego produktu, gdyby posiadał taką informację, ponieważ preferuje niektórych producentów, a innych unika. Pewnym kompromisem mogłoby być umieszczanie logo producenta na etykiecie marki własnej sieci w taki sposób, by było ono widoczne. Wtedy konsument miały większą możliwość wyboru – mówi Edward Bajko.

Innego zdania jest Renata Juszkiewicz. - Uszczuplenie asortymentu marek własnych będzie miało niekorzystne skutki dla konsumentów, zwłaszcza tych najuboższych, dla których produkty private label są produktami pierwszego wyboru – z uwagi na dobrą relację jakości do ceny – mówi prezes POHiD.

Zdaniem Jakuba Bińkowskiego, sekretarza Departamentu Prawa i Legislacji Związku Przedsiębiorców i Pracodawców, ograniczenie sprzedaży marek własnych w sieciach handlowych jest pomysłem całkowicie nieuzasadnionym, szkodliwym zarówno dla konsumentów, jak i dla polskich producentów. - Trzeba zaznaczyć, że ogromna część marek własnych największych sieci dyskontów to produkty pochodzące od polskich firm. Jest to model, który przysługuje się wszystkim uczestnikom rynku. Konsumenci mogą nabyć produkt nieodbiegający jakością od produktów sprzedawanych pod markami producentów, za niższą cenę. Sklepy uzyskują zwiększony wolumen sprzedaży, zaś producenci - intratne kontrakty i brak konieczności ponoszenia kosztów promocji oraz marketingu – mówi Jakub Bińkowski.

- Trudno zatem uzasadnić tezę, zgodnie z którą ograniczenie sprzedaży marek własnych w sklepach miałoby jakkolwiek przysłużyć się polskim producentom, czy tym bardziej - spowodować pobudzenie produkcji. Pomysł będzie rodził negatywne konsekwencje przede wszystkim dla konsumentów, którzy zmiany odczują w swoich portfelach, dla sklepów - które pozbawione zostaną możliwości korzystania z tego narzędzia, a ostatecznie również w polskich producentów – dodaje.


  • Waza III 2019-03-07 14:17:35

    Gdzie wyjechać i jak wszystko co kochamy ze soba zabrać ? Jutro zabiorą się za obroże dla kotów, będą tylko czerwone. Dlaczego ? Bo to doskonałe dla gospodarki !

  • psychiatra 2019-03-07 10:34:33

    Niestety, u nas w szpitalu jednoprofilowym w Tworkach jesteśmy bezradni, już im pomóc nie możemy.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    5,23

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7985
Ilość aktualnych ofert: 469878

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.