PARTNER PORTALU

Okres świąteczny w Wielkiej Brytanii bez imponujących wzrostów sprzedaży

Autor: dlahandlu.pl, za IGD Retail Analysis 8 stycznia 2020 11:07

Sprzedaż w kluczowym okresie przedświątecznym w Wielkiej Brytanii wzrosła zaledwie o 0,2 proc. – wynika z najnowszych danych firmy Kantar, która przebadała sprzedaż w okresie 12 tygodni zakończonym 29 grudnia. To najwolniejszym tempo wzrostu w okresie Bożego Narodzenia od 2015 roku – informuje IGD Retail Analysis.

Ponadto, wzrost ten był znacznie niższy niż wzrost sprzedaży w okresie 12 tygodni zakończonym 1 grudnia (plus 0,5 proc.). Sugeruje to, że handel był szczególnie rozczarowujący przez cztery ostatnie tygodnie, do 29 grudnia. Słaby trend odzwierciedla firma Nielsen, która stwierdziła, że sprzedaż w ciągu czterech tygodni do 28 grudnia wzrosła o 0,5 proc., ale spadła o 0,2 proc. w ciągu ostatnich dwóch tygodni tego okresu.

Według danych Kantar w badanym okresie inflacja wyniosła 0,9 proc. i była nieznacznie wyższa niż w miesiąc wcześniej (0,8 proc.). Oznacza to, że ​​spadek wyniósł w rzeczywistości aż 0,7 proc. Konsumenci ograniczyli zakup tradycyjnych potraw. Sprzedaż świątecznych puddingów spadła o 16 proc., a ciastek sezonowych o 11 proc. Sprzedaż indyków spadła o 1 proc. (częściowo z powodu przesunięcia popytu z całych ptaków na mniejsze części). Sprzedaż wina musującego spadła o 8 proc., jednak piwa wzrosła o 1 proc., a wina o 2 proc.

Po raz kolejny Ocado było najszybciej rozwijającym się sklepem spożywczym. Spośród sieci stacjonarnych, Lidl powiększył się o imponujące 10,3 proc., dzięki nowym otwarciom sklepów oraz nowoczesnej kampanii, powiązanej z Bożym Narodzeniem. Wzrost Aldi o 5,9 proc. był słabszy niż poprzednie 7,9 proc.

Sprzedaż sieci tzw. Wielkiej Czwórki spadła. Najwięcej stracił Morrisons (2,9 proc.), następnie Asda (2,2 proc.), Tesco (1,5 proc.) i Sainsbury's (0,7 proc.). 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7193

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.