PARTNER PORTALU

Olipra, Credit Agricole: W czasie pandemii kluczowa jest zrównoważona struktura biznesu (wideo)

Autor: dlahandlu.pl 12 listopada 2020 09:38

Olipra, Credit Agricole: W czasie pandemii kluczowa jest zrównoważona struktura biznesu (wideo) Jakub Olipra, ekonomista, Credit Agricole

- Zrównoważona struktura biznesu to jedna z odpowiedzi na to, jak managerowie firm spożywczych mogą bezpiecznie przeprowadzić swoje biznesy przez drugą falę pandemii koronawirusa - powiedział Jakub Olipra, podsumowując liczne dyskusje praktyków biznesu toczone w ramach Internetowego Forum Rynku Spożywczego.

- Zrównoważoną strukturę biznesu należy rozumieć na wielu płaszczyznach. W kontekście dywersyfikacji kanałów należy zaplanować posiadanie odbiorców nie tylko na rynku HoReCa, który został najmocniej dotknięty restrykcjami, ale także w kanale detalicznym. Jeśli chodzi o zrównoważone portfolio produktowe należy pamiętać, że w trakcie pandemii zachowania zakupowe zmieniają się bardzo dynamicznie. Niektóre bestsellery sprzed pandemii utraciły swój urok. Inne, mniej popularne towary zyskały na atrakcyjności. Dopasowanie mocy produkcyjnych do agresywnych zmian zainteresowania konsumentów i pików sprzedażowych to jeden z koniecznych elementów strategii. Zrównoważony biznes to także zrównoważony łańcuch dostaw, z co najmniej z kilkoma odbiorcami wśród sieci detalicznych - mówił Jakub Olipra.

- Kolejnym elementem jest elastyczność, w której firmy spożywcze muszą się ćwiczyć. Z tego powodu warto wcześniej przygotować procedury dotyczące pracy w warunkach przymusowej kwarantanny części załogi, bo na wiele decyzji dotyczących wprowadzenia kolejnych przepisów antyepidemicznych, firmom przypadają jedynie godziny od ich ogłoszenia - dodał.

Wielkim wyzwaniem dla firm spożywczych jest fakt, że decyzje podejmowane obecnie w warunkach wielu zmiennych i dużej niepewności odnośnie rozwoju sytuacji, będą miały odzwierciedlenie w sytuacji firmy dopiero za kilka miesięcy. Pytania o to, co produkować, ile i dla kogo są nadal kluczowe, ale odpowiedzi firm padną na rynek dopiero za kilka miesięcy. I może on być wtedy zupełnie inny, niż ten na którym firmy operują dziś.

Drogowskazem w okresie pandemicznej niepewności dla firm spożywczych powinny być kwestie zielonego ładu i odpowiedzialności za klimat. Pomimo zaburzeń związanych z pandemią są to bezsprzecznie elementy kluczowe, których uwzględnienie w strategiach firm będzie decydowało o ich przyszłości. Są to elementy, które będą determinowały konkurencyjność polskich firm spożywczych na rynku światowym przez wiele kolejnych lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9600

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    17,98

  • Śr

    9,15

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.