PARTNER PORTALU

Omnichannel marketing strategią must have dla handlu

Autor: MW, dlahandlu.pl 22 czerwca 2021 09:32

Omnichannel marketing strategią must have dla handlu Marki rozwijają strategię omnichannel, fot. Shutterstock

Coraz więcej konsumentów w 2021 w porównaniu do roku poprzedniego wybiera sklepy stacjonarne jako swoje ulubione miejsce zakupów. Na ten wynik wpłynął kilkumiesięczny detoks zakupowy, który spowodował u wielu osób tęsknotę za sklepami stacjonarnymi. Jednak popularność kanałów e-commerce wciąż rośnie. Aktualnie 33 proc. osób wybiera jedno z nich jako woje ulubione miejsce zakupów, natomiast w 2020 roku - 29 proc. konsumentów.

Według wyników raportu e-Izby “Omni-commerce. Kupuję wygodnie”,klienci wyszukują informacji o produkcie poprzez stronę marki/sklepu (24%), porównywarki cenowe (23%), serwisy aukcyjne (20%), wyszukiwarki (20%), aplikację mobilną(16%), fora internetowe (13%),fanpage (10%), mailing (7%), blogi/vlogi (6%). Dyrektorzy,menedżerzy i specjaliście-commerce, a także agencje digital marketingu współpracujące ze sklepami powinny skupić się na dobraniu odpowiednich kanałów dotarcia online do danego klienta, a także wykorzystaniu takich sposobów i narzędzi marketingu internetowego, które przeprowadzą konsumenta przez przyjazny proces zakupowy.

- Synergia kanałów online i offline dla sklepu to kluczowa kwestia. Drugą, równie ważną jest współdziałanie rozwiązań digital marketingowych. Zbudowanie przewagi konkurencyjnej w internecie jest pierwszym krokiem do pozyskania zaufania klienta oraz wzrostu sprzedaży.Dzięki bezpłatnym i płatnym działaniom w wyszukiwarce Google, kampaniom reklamowym (np. Allegro Ads, kampanie Ceneo, Facebook Ads), a także dokładnej analizie user experience i optymalizacji konwersji jesteśmy w stanie prowadzić spójną komunikację marki i zwiększyć zyski - mówi Michał Kliszczak, CEO EACTIVE#wiemyjak.

Omnichannel buduje lojalność klienta

Omnichannel króluje, a multichannel odchodzi w zapomnienie - dlaczego? Przy zastosowaniu pierwszej strategii jesteśmy w stanie zbudować relację z klientem i zwiększać jego zadowolenie. Dzięki temur ośnie prawdopodobieństwo, że klienci do naszego sklepu będą stale wracać. Natomiast w przypadku multichannel skupiamy się wyłącznie na rozszerzaniu zasięgu swoich komunikatów, ponieważ chcemy pojawiać się ze  swoją marką czy konkretnym produktem w wielu miejscach.Przykładem marki, która doskonale sobie radzi ze strategią omnichannel jest Grupa CCC, która osiągnęła 85% wzrost przychodów po pierwszym kwartale 2021 roku. Marek silnie rozwijających omnichannel jest o wiele więcej, np.Leroy Merlin, Decathlon, Empik.

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9690
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.