PARTNERZY PORTALU

Optymizm pomimo spadków sprzedaży - Metro czeka na odbicie

Autor: MW, dlahandlu.pl 6 maja 2021 12:02

Optymizm pomimo spadków sprzedaży - Metro czeka na odbicie Właściciel Makro widzi pozytywy pomimo spadków sprzedaży, fot. Shutterstock

Zamknięta branża hotelarska nadal mocno ciąży na hurtowniku Metro. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy obroty spadły o kolejne 11,5 proc. Mimo to właściciel Makro Polska nie traci optymizmu.

  • Drugi kwartał był ponownie negatywny dla Metro

    Znaczne spadki wystąpiły zwłaszcza w Europie Zachodniej

    Spadki należy jednak postrzegać przez pryzmat silnej bazy porównawczej

 

Gorzej niż w zeszłym roku

Miniony drugi kwartał obecnego roku finansowego był ponownie negatywny dla niemieckiego hurtownika Metro: sprzedaż spadła o 11,9 procent do 5,1 miliarda euro. Zwłaszcza w Europie Zachodniej nastąpił „znaczący spadek” - o 21,5 procent, głównie dlatego, że branża hotelarska była nadal zamknięta z powodu pandemii koronawirusa. Tak twierdzi nowy prezes, Steffen Greubel, który objął stanowisko 1 maja.

Na rynku niemieckim sprzedaż spadła o 6,9 proc., podczas gdy w Rosji odnotowano wzrost o 4,0 proc. w oparciu o lokalne kursy walut. W Europie Wschodniej sprzedaż w walucie lokalnej spadła o 5,2 proc., chociaż Ukraina, Rumunia i Turcja były "na plusie". Sprzedaż w Azji również spadła - o 3,1 procent.

Chociaż pandemia koronawirusa uderzyła w tym samym okresie ubiegłego roku, kierownictwo Metra podkreśla, że ​​w 2020 r. wyniki kwartalne nadal były dobre. Dlatego spadek należy postrzegać w świetle tej silnej bazy porównawczej. Skorygowana EBITDA za ten okres wyniosła 114 mln euro, co oznacza spadek o około 5 mln euro.

Szybki powrót do zdrowia

Dane za pełne półrocze są podobne. Tutaj również obroty spadły o 11,5 proc., do 11,4 mld euro. W międzyczasie zysk brutto spadł z 659 mln euro poprzednio do 490 mln euro obecnie, ale nawet po uwzględnieniu zmian kursowych kończy się na minusie. Daje to EBITDA do 120 milionów euro poniżej zera lub 20 procent mniej niż rok temu. Odnotowano też stratę w wysokości 32 mln euro.

Jednak sprzedaż chińskiego oddziału Metro i hipermarketów grupy została zakończona, co oznacza mniejsze koszty w przyszłości. Greubel liczy również na pełne ponowne otwarcie sektora hotelarskiego w okresie od czerwca do sierpnia i spodziewa się „szybkiego i solidnego ożywienia” branży.

- Chociaż obecnie mamy do czynienia z wymagającym rynkowym środowiskiem, nasza pozytywna długoterminowa wizja branży pozostaje niezmieniona - powiedział dyrektor operacyjny Rafael Gasset. Jest przekonany, że Metro ma dobrą pozycję pod tym względem i mocny profil finansowy.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10849
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.