Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Organic Farma Zdrowia z 2 mln zł straty w II kwartale

W II kwartale br. skonsolidowane przychody Grupy Kapitałowej Organic Farma Zdrowia S.A. wyniosły 23 899 tys., a strata netto 1 960 tys. zł. Pierwsze półrocze br. to przychody w wysokości 50 811 tys. zł oraz 2 614 tys. zł straty netto.
Reklama

Jednostkowe wyniki Organic Farma Zdrowia za II kwartał to 13 419 tys. zł przychodów i 1 779 tys. zł starty netto. Za I półrocze są to odpowiednio: 27 945  tys. zł i 3 523 tys. zł straty netto.

Odbicie w kolejnych kwartałach

- II kwartał br. zarówno spółka jak i Grupa zakończyła wzrostem sprzedaży, jednak daleko nie satysfakcjonującym zarząd, ponieważ porównanie jest
robione do niskiej bazy II kwartału z zeszłego roku, kiedy to sprzedaż była na bardzo niskim poziomie po wprowadzeniu pierwszego lockdownu i bardzo daleko idących ograniczeń w związku z pandemią Covid-Sars2. Zarząd intensywnie i na bieżąco analizuje wszystkie koszty i dokonuje na każdym polu optymalizacji, ale bardzo szybko rosnące koszty wynagrodzeń, czynszów, energii, zakupów i usług obcych, powoduje, że przy obniżonej sprzedaży (w stosunku do okresu z przed pandemii) nieuniknione są ujemne wyniki netto i Ebitda. Wszystkie sygnały rynkowe i co do zwyczajów zakupowych Polaków, wskazują, że konsumenci chcą się coraz lepiej i zdrowiej odżywiać, że coraz bardziej poszukują jakości, „czystej etykiety”, produktów organicznych/ekologicznych/Bio. Wierzymy, że jesienią br. konsumenci wrócą do normalności funkcjonowania i „deklaracja żywieniowa Polaków” przełoży się na wzmożone zakupy produktów oferowanych przez spółkę i grupę. Spodziewany, duży wzrost sprzedaży pozwoli wypracować dodatnie wyniki w IV kwartale i kolejnych latach - napisał w liście do akcjonariuszy Sławomir Chłoń, prezes zarządu OFZ.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.