Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Listopadowy protest pracowników handlu ma być liczny i głośny

Za 9 dni - 4 listopada - w Warszawie odbędzie się ogólnopolski protest pracowników handlu. Sekcja Krajowa Pracowników Handlu NSZZ „Solidarność” zapowiada, że będzie to protest liczny i głośny.
Reklama

-  4 listopada Sekcja Krajowa Pracowników Handlu NSZZ „Solidarność” organizuje demonstrację w Warszawie. Chcemy  zaprotestować przeciwko niskim wynagrodzeniom i fatalnym warunkom zatrudnienia pracowników handlu. Chcemy upomnieć się o prawo pracowników do niedziel wolnych od pracy. Gorąco apelujemy o udział w proteście do pracowników wszystkich sieci handlowych. Jeśli chcemy, żeby praca w sklepach wreszcie zmieniła się na lepsze, nasz protest musi być głośny i liczny. Nikt nie rozwiąże naszych problemów za nas. Musimy zrobić to sami. Musimy pojechać na demonstrację do Warszawy. Im będzie nas więcej, tym silniejszy będzie nasz głos - podają związkowcy.

- Nie możemy dłużej zgadzać się na przeciążenie pracą , na niskie wynagrodzenia, na pracę po kilkanaście godzin dziennie siedem dni w tygodniu. Musimy pokazać nasze niezadowolenie - dodają.

Protest pod siedzibą POHID, bezpłatny wyjazd na demonstrację

4 listopada pracownicy handlu będą protestować przed siedzibą Polskiej Organizacji Handlu i Usług.

„Solidarność” organizuje bezpłatny wyjazd na demonstrację Warszawie z całej Polski. Żeby wziąć udział w proteście wystarczy skontaktować się z organizacją związkową działającą w danej sieci handlowej.

Przypomnijmy jakie są postulaty organizatorów protestu:

1. PODWYŻKI WYNAGRODZEŃ

– Pracownikom handlu ciągle dokładane są nowe obowiązki. Tymczasem wynagrodzenia od lat stoją w miejscu lub rosną bardzo powoli. Dlatego domagamy się prawdziwych podwyżek. Takich, które odczujemy w naszych portfelach. Wyższe wynagrodzenia to jedyny sposób, aby zatrzymać w sklepach doświadczonych pracowników i zachęcić nowe osoby do pracy w handlu - tłumaczą związkowcy.

 2. ZWIĘKSZENIE LICZBY PRACOWNIKÓW W SKLEPACH

– Z roku na rok pracowników jest coraz mniej, a pracy coraz więcej . Obowiązkom, które kiedyś wykonywały 2-3 osoby, dzisiaj musi sprostać 1 pracownik. Dodatkowo godziny otwarcia sklepów są coraz dłuższe. Mamy już dość pracy ponad siły! Pracowników jest za mało i pracodawcy wreszcie muszą sobie to uświadomić - czytamy w informacji o proteście.


3. NIEDZIELE WOLNE OD PRACY W HANDLU

– 3 lata temu „Solidarności” udało się wprowadzić ograniczenia handlu w niedziele. Żadnemu pracownikowi handlu nie trzeba tłumaczyć, jak ważna jest to sprawa. Niestety w ostatnich miesiącach kolejne sieci zaczęły obchodzić prawo i ponownie otworzyły sklepy w niedziele. W wyniku interwencji „Solidarności” Sejm uszczelnił ustawę o ograniczeniu handlu w niedziele, ale nowe przepisy wejdą w życie dopiero w styczniu lub lutym przyszłego roku. Domagamy się, aby sieci handlowe już dziś przestały omijać prawo i przywróciły pracownikom prawo do niedzielnego odpoczynku z rodzinami - dodają.

Jaką skalę będzie miał protest zobaczymy w listopadzie. Przypomnijmy, że jedna z większych akcji protestacyjnych w handlu odbyła się w 2017 roku. Jej hasłem było "Pan da". 
2 maja 2017 r. podczas protestu części pracowników sieci handlowych (protest pracowników Biedronki, Auchan, Tesco, Decathlon, Dino, Makro i Arel) rozdawała ulotki dla klientów sklepów oraz dla pracowników sieci handlowych. Dodatkowo protestujący pracownicy mieli przyklejoną nakleję z wizerunkiem pandy, która będzie odróżniała pracowników biorących udział w proteście od tych, którzy nie protestują. Naklejki i ulotki przygotował NSZZ Solidarność. Na ulotce dla klientów z jednej strony widniał wizerunek pandy z hasłami: „Pan da większe zatrudnienie”, „Pan da wyższe wynagrodzenie”.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (17)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.