Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Orlen konkurentem Żabki? Pomoże przejęcie Ruchu

- Przejęcie Ruch to dobra decyzja biznesowa, która umożliwi dalszy rozwój biznesu detalicznego Grupy Orlen - uważa Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen. Jak czytamy w businessinsider.com.pl, przejęcie Ruchu zwiększy sieć sprzedaży detalicznej Orlenu o 1300 punktów.
Reklama

Jak przypomina "BI", na początku czerwca 2020 prezes UOKiK wydał zgodę na przejęcie Ruchu przez PKN Orlen. Transakcja jest skomplikowana i kilku etapowa. Ruch upadł, bo stracił płynność i operacyjną zdolność prowadzenia biznesu. W ub.r. Ruch zanotował prawie 60 mln zł straty netto i ponad 30 mln zł ujemnych przepływów finansowych.

-  (...) Przejęcie Ruch to dobra decyzja biznesowa, która umożliwi dalszy rozwój biznesu detalicznego Grupy Orlen. W tej transakcji nie chodzi tylko o wycenę aktywów przejmowanej spółki. Wycenia się przede wszystkim korzyści, jakie pojawią się dzięki efektom synergii. (...) Ruch wzmocni biznes detaliczny Orlenu o 1300 kolejnych punktów sprzedaży. Oczywiście każdy z tych punktów charakteryzuje się różnym poziomem rentowności. Są słabsze i silniejsze. Jest wiele takich, w których będziemy rozwijać model convenience store. Pracujemy również nad nowymi formatami dla sprzedaży detalicznej poza stacjami paliw. Już w tej chwili mówimy o potencjale 300 takich sklepów o powierzchni około 30 mkw. Mamy przygotowane trzy różnej wielkości projekty architektoniczne dla tych nowoczesnych punktów. Do każdego z nich dopasujemy wystandaryzowaną gamę towarów. Kto powiedział, że w punktach Ruchu nie mamy sprzedawać np. naszej orlenowskiej kawy? - mówi w rozmowie z "BI" Daniel Obajtek.

Więcej na businessinsider.com.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum