Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Orlen w Ruchu - produktowy mariaż paliwowego koncernu z kioskami

PKN Orlen zarejestrował w Urzędzie Patentowym znak towarowy o nazwie "Orlen w Ruchu" Znak ma być wykorzystywany m.in. w sprzedaży detalicznej produktów spożywczych, napojów, gotowych potraw, hot-dogów oraz prasy, jak również usług gastronomicznych, barów szybkiej obsługi i kawiarni.
Reklama

Możliwe, że produkty pod tą nazwą będą dostępne w przejętej przez koncern sieci kiosków RUCH.

W listopadzie 2020 r. PKN Orlen poinformował o przejęciu kontroli nad Ruchem i objęciu 65 proc. akcji spółki. To efekt decyzji Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy Ruchu o podwyższeniu kapitału zakładowego, co wiąże się z emisją nowych akcji. Pozostałymi akcjonariuszami będą PZU i PZU Życie oraz Alior Bank.

Do Ruchu na koniec 2019 roku należało 1345 kiosków.

W 2020 roku po wprowadzeniu lockdownu spadek przychodów ze sprzedaży detalicznej wyniósł ok 25% w porównaniu do tygodnia poprzedzającego ogłoszenie restrykcji związanych z pandemią. Największy w kategorii biletów komunikacji miejskiej. Negatywną dynamikę sprzedaży odnotowano także w usłudze Paczka w RUCHu, gdzie spadki sprzedaży osiągnęły w początkowej fazie pandemii ujemną dynamikę w wysokości 35%. W drugim tygodniu pandemii, RUCH SA podjął kroki (dezynfekowanie ozonem paczek, kampania informacyjna) które pozwoliły odzyskać ok 10% utraconych z opisywanych przyczyn przychodów. W segmencie sprzedaży prasy spadek przychodów ze sprzedaży wyniósł ok. 10 proc. w odniesieniu do okresu sprzed pandemii. Jednocześnie odnotowano 20 %, wzrost sprzedaży artykułów niespożywczych, w tym szczególności artkułów higienicznych.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum