Orlen zapłaci 200 mln zł podatku handlowego rocznie

PKN Orlen liczy się z koniecznością zapłaty podatku od sprzedaży detalicznej w granicach 200 mln zł w skali roku - poinformował nas płocki koncern.
- PKN Orlen prowadzi taką sprzedaż detaliczną w sieci własnych stacji paliw - na około 1300 stacji paliw zlokalizowanych na terenie całego kraju. Analiza treści przepisów ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej, a w szczególności przewidziana tam kwota zwolnienia przysługującego w danym miesiącu (17 mln zł), w zestawieniu z obrotami generowanymi w zakresie sprzedaży detalicznej na naszych stacjach, pozwala stwierdzić, że PKN Orlen będzie podatnikiem podatku od sprzedaży detalicznej - powiedziano nam w biurze prasowym koncernu.
Przeprowadzone przez Orlen symulacje wskazują, że wysokość płaconego rocznie przez największą w kraju sieć stacji podatku będzie mieścić się w granicach 200 mln zł.
Przeczytaj także:
Orlen zastrzega jednocześnie, że stacje paliw prowadzone przez franczyzobiorców pod logo PKN Orlen są odrębnymi podmiotami gospodarczymi, co oznacza, że we własnym zakresie odpowiadają za ewentualną zapłatę podatku detalicznego.
Jest jednak mało prawdopodobne, aby którykolwiek z franczyzobiorców Orlenu musiał płacić ten podatek, bo z wyliczeń Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) wynika, że aby operator stacji został nim objęty, musi zarządzać siecią co najmniej 10 stacji.
Przeczytaj także:
Dla przykładu sieć stacji Moya, prowadzona przez spółkę Anwim, w tym roku najprawdopodobniej nie zapłaci jeszcze ani grosza, bo większość placówek tej sieci to stacje partnerskie, przy czym poszczególni partnerzy prowadzą maksymalnie po kilka stacji z logo Moya, a sam Anwim jest na razie właścicielem 12 stacji, z których trzy to obiekty automatyczne, obsługujące ruch flotowy, który opodatkowaniu podatkiem od sprzedaży detalicznej nie podlega.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- Sb 20:15 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- Sb 17:51 Premier: Jeśli nie obronimy się przed trzecią falą pandemii, ryzykujemy...
- Sb 16:39 Żabka wydała ponad 2 mln zdrapek
- Sb 15:00 Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- Sb 14:47 Nowy prezes spółdzielni Cukry Nyskie
- Sb 10:10 Miraculum: jesteśmy w drogeriach, nie lekceważymy dyskontów
- Sb 09:52 Semeniuk: Tarcza branżowa zostanie rozszerzona m.in. o obiekty turystyczne
- Sb 09:50 W niedzielę sklepy zamknięte
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
W Szwecji transakcje gotówkowe stanowią tylko 1 proc. Polska pójdzie tą drogą?
-
Stava nawiązuje współpracę z Pointapack i inwestuje w rozbudowę oferty dla...
- 1 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 2 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 3 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 4 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
- 5 Wiceprezes CH Blue City: Tak źle jeszcze nie było. Galerie potrzebują pilnego...
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
2020 rok w handlu: Branża będzie odrabiała straty przez kilka lat
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.